Alla inlägg den 12 december 2008

Av Helene - 12 december 2008 17:43

Lilla blå uppför sig inte ordentligt! Inte nog med att jag lokaliserat kanariefågeln, lilla blå har dessutom varit besvärlig nog med att se till så all kylarvätska försvunnit genom en slang som av någon anledning läcker utan skador som syns. Hade lite besvär när jag försökte ta mig till jobbet igår kan man säga. Får ta tag i det här under helgen tror jag. Kanariefågelljudet som ständigt hörs kommer från servon som fått sig en törn, antagligen var min oro befogad när bilmekkagubben satte ihop bilens front häromdagen när han bytte generator. Lilla blå kvittrar så det hörs lång väg. Detta måste också åtgärdas kvickt som ögat.

Idag snöar det här. Inte så mycket men tyvärr är snön våt och tung vilket gör bilkörning till en skön konst. I synnerhet som man bor som jag gör. Backar, krökar, sönderkörda vägavsnitt, vattenkanaler i vägen mm. Tyvärr har jag inte fått rätt hjälp med vägen hit ut än så det blir verkligen spännande att se hur det blir här i vinter. Kanske blir jag sittande härute för mig själv utan att komma i närheten av butiker eller människor. Det blir ju inte så kul precis. Nåja, det är väl kanske inte så stor skillnad på hur det är nu. Jag är ju oftast ensam hela kvällarna och utan TV och radio så kan det kännas ganska tomt kan jag säga. Det är ju inte alltid som man är trött eller vill vara för sig själv. Jag sa faktiskt till min stallkompis idag att jag är ensam alldeles för mycket.... hon höll med, men undrade samtidigt vad jag gör för att ändra på det. Ja, det kan man ju fråga sig! Så i kväll skall jag ta en stund och försöka se hur jag kan ändra på detta tillstånd. Tips mottages tacksam för den som vill dela med sig!

Det som är fint idag är i alla fall den snö som kommit och lagt sig på mina utebelysningar. Det ser riktigt läckert ut!

Vi hörs.....




Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards