Alla inlägg den 10 december 2008

Av Helene - 10 december 2008 19:00

Min överkänsliga dator fixade så att min blogg försvann. Nu blev jag allt grinig skall jag säga. Hade skrivit nästan klart.

Lilla blå har fått en kanariefågel inmonterad i motorn tror jag. Det låter märkligt när jag kör fast det är inget ljud som oroar mig, snarare lite småtrevligt än så länge.

I går kväll sökte jag på nätet efter uppfödare av råttor. Min son vill gärna ha ett trevligt husdjur eller två. När han var liten hade vi en jättesöt råtta som hette Bingo, sen hade dottern en som hette Filur. Nu vill sonen ha husdjur för han saknar sällskapet och han är ofta ensam och sitter och pluggar. Ganska kul är det när han ringer och hör sig för om familjens djur och hur dom mår innan han frågar om min dagsform. Det kanske blir så när man vuxit upp med hundar i mängd, katter, hästar och alla andra sorters älskliga djur. Det som jag faktiskt sörjer över titt som tätt är vår roliga sköldpadda.

Den paddan var inte riktig på en fläck, hur det nu gick till. Jag misstänkte att han hade humor och att han helt säkert hade koll på allt hemma. Lite svårt att förklara hur man kan tycka det om en sköldpadda men det gjorde hela familjen.

Nåväl, inte var det lätt att hitta en råttuppfödare så jag får väl leta vidare.

Jag tror för min del att dom, för det får bli två råttflickor, kommer att få det kanon. Skall förbereda inköpet av dessa damer med att hitta en stor härlig bur som dom kan vara i när han inte är hemma. Han vill gärna att vi skall ha fått tag i djuren innan han åker tillbaka till sin studentlya efter jul.

Är det någon som vet något om råttuppfödare så hör gärna av er.

Det bästa på den här dagen var min stökiga nordsvenska travmadam. Hon har sagt upp sig från att bli riden och hanterad och har valt att bestämma allting på egen hand. Detta tycker jag är lite jobbigt men vi har försökt komma överens om vem som bestämmer idag. Det funkade rätt bra tyckte jag så nästa steg blir att rida henne igen. Det känns som att hon är sur för att jag inte gjort som jag brukar göra....har ju haft besvärligt med ischias och ridningen har fått stå tillbaka tyvärr. Hon gillar ju skogsturer och annat vi gjort men just nu vill hon inget om hon kan slippa. Det är inte klokt hur denna väldigt söta häst kan bete sig som ett monster. Men - det är mitt fel tyvärr och bara jag kan få detta att vända misstänker jag.

Så i morgon blir det nog en ridtur, undrar bara om jag kommer hem samtidigt med hästen?

Vi hörs

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards