Alla inlägg den 14 december 2008

Av Helene - 14 december 2008 19:49

En bra helg har avverkats fortare än fort. Dottern och en kompis till henne kom hem igår. Dom där två är så kul att lyssna på och att prata med. Kan inte vara bättre tror jag. Idag var dom med till stallet och pysslade med hästarna. Fniss, fnitter och bus, men samtidigt gott och trivsamt. Lisen är fortfarande sur och vill bestämma åt vilket håll hon skall gå och var hon skall stå i stallgången. Man kan se på henne att hon planerar sina drag och sen har hon ju en hel del kroppstyrka att ta till. Vi blev mest fulla i skratt när hon drog in Ellie i en box, där hon absolut inte skulle vara. Lisen ville ju bara ha lite mat, någon kunde ju ha lagt in mat där...man måste ju undersöka. Annars skötte hon sig bra när hon väl blev fastsatt i stallgången. Hon är väldigt trevlig för det mesta. Lätt att ta till sig och lätt att älska.

Utanför våra uteboxar ståtar en anskrämlig gran med belysning. Jag lyckades hitta den fulaste och ömkligaste granen i området och tog den för den såg så fin ut där den stod ihopträngd bland alla andra granar. (Märk väl, den är inte tjuvjagad på något sätt.) Jag tror att det blir kanon när det är mörkt och ljusen tänds, då ser man inte hur den ser ut. Det blir bara fint!

Lilla blå tycks ha självläkt! Inget mer vatten rinner ut av någon anledning.

Tyvärr har kanariefågeln i servon skaffat sig en partner så nu är det serenader som ljuder när jag kommer åkande. Jag behöver verkligen inte känna mig ensam precis.

Hann med att kolla in de gamla stängseln runt hagarna idag. Till min stora sorg hittade jag ståltråd som fungerat som undertråd, men som nu gått av och rostat. Det var inte helt lätt att dra upp det som låg under gammalt gräs och satt fast i halvruttna stolpar. Det kommer att ta sin tid innan jag fixat det tror jag. Glad att jag inte har hästarna hemma än. All gammal stängseltråd som är nött av ålder skall jag också ta bort. Men det tar inte så lång tid förhoppningsvis. Kanske är det läge att kolla in vinterpriserna på stängsel. Kommer väl att behöva X antal meter när det väl blir dags att stängsla. Stolpar kommer jag också att behöva. De jag har med mig hit räcker inte långt. Jaja, det behöver jag kanske inte fundera på just idag.

kan säga att det kliar i fingrarna på att börja göra iordning, vill ju så gärna få hem dom snart.

Nu skall jag gotta mig med en dusch och en bra film.

Snart kommer tomten......

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards