Alla inlägg den 9 december 2008

Av Helene - 9 december 2008 20:39

Hämtade lilla blå idag - äntligen. Trodde aldrig att den skulle bli ihopsatt igen så som mekanikern klagade, men där stod den i mörkret utanför plåtis lokaler och den startade vips när jag vred om nyckeln. Hurra för det!

Hade ju min sista fika med gänget på jobbet idag. Lite trist är det med att behöva söka nytt jobb eftersom det verkar vara överskott på lärare och väldigt lite elever. Undrar mycket över hur det kan utbildas så mycket lärare när det inte finns jobb åt oss längre. I alla fall inte i de fyra västsvenska kommuner som jag söker jobb i. Kommunerna har ju sparkrav så dom borde skämmas!  Nä, jag blir så upprörd när jag tänker på det, bäst att plocka fram lite pyssel och se en film. Jag tror jag väljer en gammal goding så behöver jag ju inte titta hela tiden, jag kan sy lite också, brodera heter det. Frihandsbroderi kan vara vackert men jag hör till dom som inte planerar ett dugg och jag hittar på nya märkliga stygn hela tiden. Ganska kul faktiskt. 2 väskor är klara nu. Jag gillar dom båda två så jag får väl behålla dom ett tag för att övertyga mig själv om att jag inte behöver dom och att man faktiskt kan ge bort dom.....snart är det jul säger folk!

lussebulle till alla, vi hörs

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards