Direktlänk till inlägg 26 juni 2013

Däckbyte

Av Helene - 26 juni 2013 11:19

Däcket är utbytt mot mitt extradäck så länge. Vilken chock jag fick när väl det gamla däcket var av. Helt förstört och sönder. Uppsvullet på ett konstigt sätt och hade inte långt kvar till explosion.

Som tur är så har jag Janne som hjälper mig med bilen ibland.

Han är en pärla!

När däcket var utbytt så gav vi oss på högerdörren i baksätet. Den har gått i baklås och går absolut inte att få upp.

Det gillade dom inte på besiktningen. En tvåa på den blev det.

Har pratat med en Mitsubishireparatörer och den killen sa att det var tidsödande och pilligt att ta bort insidan på dörren eftersom panelen sitter mellan dörren och dörrkarmen. Ett tips var dock att peta bort listen vid fönstret och bända bort innerpanelen. Detta gjorde vi och det gick utmärkt och snabbt och vips var dörren lagad och panelen på plats utan en enda skada.

Vilken lättnad, nu är det problemet ur världen.

Kvar att göra är att fixa framrutans vattentillgång. Den lilla motorn som ser till att vattnet spolar av rutan har havererat så i morgon åker jag och fixar en sådan.

Janne har lovat att hjälpa mig med det också. Vilken tur jag har!


Regnet har anfallit även Glumsåsen idag. Sitter här med en fuktig tröja för jag fick för mig i morse att jag skulle ägna mig åt rabattrensning innan det blev helt övervuxet. Det ser inte så trivsamt ut när framsidan på huset inte är omskött ordentligt.

Ogräs är ogräs och börjar man ta bort på ett ställe så upptäcker man att det finns hur mycket som helst. Alltså hann det börja regna innan jag blev klar.

Minsta uppehåll och jag kommer att störta ut för att köra en sväng med trimmern också.


I övrigt blir det en städdag här hemma, det kan behövas. Jag kommer också att måla lite till på en skylt till min brevlåda. Jag har en brevlåda i trä som jag målade på för många år sedan.

Nu är den inte så fin längre och behöver piffas till. Alltså målar jag på en skiva som skall lackas och så skruvar jag fast den på lådan. Det blir nog bra inbillar jag mig. I alla fall blir min postlåda något udda och udda gillar ju jag.


Ha en fin dag, lukta på några blommor så blir du glad!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helene - 31 januari 2019 14:09

Nu är jag på plats och tänker faktiskt försöka ge mig på att blogga lite oftare.Lusten att skriva är inte borta men jag skriver i helt andra sammanhang nu för tiden.Jag kan berätta att livet inte ser lika dant ut nu som det gjorde 2015 i november.När...

Av Helene - 15 juli 2017 00:25

Sist jag skrev var i april 2015.Det är över 2 år sedan.Den senaste veckan har jag känt ett visst sug att skriva igen så nu blir det snart några nya inlägg.Livet har liksom sprungit ikapp mig och numera är jag pensionär, sittandes i rullstol för det m...

Av Helene - 20 april 2015 19:04

Men oj, jag har visst en blogg som bör tas omhand. Ser ju att en och annan kollar om jag skriver något. Hej på er!   Nu för tiden arbetar jag som lärare. Det var några år sedan. Det är ungefär som att cykla. Inte sjuttan har jag glömt pre...

Av Helene - 30 januari 2015 00:08

Ny hemsida äntligen! Den gamla tog liksom slut av någon anledning. www.kurhomeopati.com heter den. Välkomna in på sidan!   Med risk att hamna i dispyt med något troll så lägger jag ut min fb länk också.https://www.facebook.com/CurenturDjurh...

Av Helene - 16 januari 2015 21:50

Fredag kväll. Kallt i huset. Glömde att ta in ved förut så jag får skylla mig själv.Göteborg fick besök av mig idag igen.Hjälpte min mamma en stund med sjukbesök.Det är jobbigt för henne att åka till sjukhuset varje dag för att hälsa på sin livskamra...

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards