Alla inlägg den 25 juni 2013

Av Helene - 25 juni 2013 13:19

Kom precis hem efter att ha varit på tur med två väninnor.

Vi har varit på Blommigt och Prickigt för att inhandla lite blommor. Rea på växter är rätt kul. 

Monica fick tag i det hon planerat att ha i sin trädgård och på altanen och Pirjo också. Pirjo bjöd på kaffe i fiket som finns där och jag åt en parisare för första gången på 10 år.

Trodde knappt att det fanns sådana längre. Gott och mysigt var det.

Själv investerade jag i en kaprifol. En av mina absoluta favvisar i blomvärlden.

Ber nu en blomsterbön att den skall trivas här och växa sig stor.


Solen tittar fram och stundtals är det varmt och gott ute. Om en stund skall jag plantera kaprifolen och sedan får jag se till att till att ta fram snabeldraken samt ägna mig åt att diska. Hur trist är inte det. I mitt nästa liv skall jag ha en diskmaskin, det lovar jag.


I morgon får jag besök av ett par som ev. vill ha sin katt här på ferie. Hoppas nu att de tycker att det är ett bra pang.

Det känns spännande för även om mina vänner och jag själv aldrig skulle tveka på att ha katter här så vet man aldrig hur andra reagerar. Håll tummarna!


Igår drabbades min bil av svåra skakningar när hastigheten nådde 80 km/h. Lite väl läskigt att åka till Göteborg då och jag blev tvungen att vända. Skulle träffat en kompis i stan men så blev det inte.

Tror att det är ett däck som orsakar problemet. Ber om att det är det så att det inte är framvagnen som ballat ur!

Borde nog lägga till däckbyte till dagens aktiviteter också.

Ha det, vi hörs 

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards