Alla inlägg den 7 juni 2013

Av Helene - 7 juni 2013 19:14

Så var det då dax att sjösättawww.kattferie.se!

Det minsta kattpensionatet i mannaminne!

Jo, jag kan ha fyra katter här på en gång om jag vill men inte förrän dom har godkänt det hela och jag har mitt tillstånd i handen.

Nu kan jag bara ha tre katter här. Det får man ha utan tillstånd.

Jag har två rum med utsikt och en stor utebur för de som vill komma ut. Allt byggt enligt rådande normer.

Tanken är att ha fler platser men allt har sin tid.


Satt idag och googlade på kattpensionat i området för jag vet inte vilken gång i ordningen.

Vips dök det upp ett pensionat som jag inte hade en aning om att det fanns. Eller .....det är inte klart ännu.

Det var faktiskt oväntat. Tur att det inte ligger alldeles bredvid mig. 

Det vimlar inte av pensionat för katter.

Tydligen finns det ett behov det är därför som jag försiktigt nosar på hur det skulle vara att driva ett sådant.

Viss erfarenhet har jag ju kan man säga efter alla år med egna katter och andras, lite speciella utbildningar är ju inte heller fel att ha och det har jag. Det borde kunna bli ok det här.

Min hemsida för kattpanget heter i alla fall www.kattferie.se om du vill ta dig en titt.

Sidan är inte riktigt klar ännu, allt är ju så nytt och det är mycket att tänka på.


Har hunnit fika hos en fd arbetskamrat och när jag var på väg därifrån så ringer Monica och meddelar att dom är på stranden och undrade om jag kanske kom dit.

Det gjorde jag för jag skulle ändå till affären och vägen går precis förbi badplatsen.

Där satt jag ett bra tag medan ungarna badade och vi babblade.

Riktigt mysigt en vanlig "fredagmittpådagen". 


 


Nu är det fredagkväll redan och jag skall snart gå ut och försöka fånga in tupp nummer två som gärna vill in i hönsgården vilket inte är så lämpligt. Han skall ju få en egen flock med fruar om någon vecka eller så.

Fick en smärre chock när jag skulle ge mina nya kycklingar mat i morse. Bara en fanns i hönshuset förutom tuppen! Nä, tänkte jag, nu har nog vildkatten, den nya grå, varit framme. Sorg igen, illa!

Inte ett spår av varken fjädrar eller övrigt drama så jag började undra om det kunde vara så att den kommit ut genom någon springa i dörren, det skulle kunna vara så....men ingen kyckling fanns på utsidan heller.

Så i eftermiddags när jag gick ner för att fylla på vatten...vem kommer promenerande på gårdsplanen? Jo, min kyckling nummer två, den med tofs på huvudet. Jag blev faktiskt väldigt glad och nu är dom bakom lås och bom igen.

Har nu garderat mig så dom inte kan ta sig ut genom något nät i hela världen. Hittade kycklingnät som jag virat runt buren och som förhoppningsvis avskräcker huliganerna från att smita ut igen.

Det hade ju varit kul om dom hade fått bli vuxna. 

Tuppen som jag valde ut till hönorna efter förra tuppens död häromdagen fixar inte riktigt sin uppgift. Han är rädd för hönsen! I synnerhet för den höna som är hans uppfostrare/mamma. Hon är en redig svart madam med skinn på näbben. Gisses vad hon jäklas med honom.

Jag tycker synd om honom ibland.


 

Dagens ansträngning!

 

Var precis ute och försökte få en bild på kycklingen med tofs, det var inte enkelt. Får vänta tills en annan dag tror jag. Filmade på försök....kan vara kul för mig att ha.



 

Vi hörs, ha en bra helg







Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards