Alla inlägg den 8 juni 2013

Av Helene - 8 juni 2013 14:47

 

Det här är menat som en bild med en räv på, men räven försvann in i skuggan.

Det är nästan så jag skulle ha en tävling om vem som kan hitta räven på bilden. Jag lovar att den finns där!


Tog den bilden i går när jag precis vaknat. Som vanligt fick jag leta efter kamera eller mobil och vips drog räven iväg in i skuggan vid berget.


Idag har jag hunnit lägga ut hemsidor, blogga och skapa en sida på FB.

Kattferie heter den förstås.

Har fått en hel del positiva reaktioner och det känns trevligt.

www.djurhomeopati.net finns också på FB och heter curentur djurhomeopati.

www.kattferie.se finns på nätet också förstås och heter kattferie.

wwww.frekvensanalysnu.vpsite.se

Ta en titt! 


Har också hunnit ha ett slagsmål med en grästrimmer som bara funkar när jag håller den åt fel håll.

Hur effektivt är det?

Som tur är så slängde jag inte förra årets trimmer. Den var ny och slutade funka efter ett par användningar.

Ha, idag när jag testade den så drog den igång och har funkat en lång stund.

Självläkt antagligen. Mycket märkligt.


Vädermässigt jublar jag bara när jag vistas i solen nu för tiden.

Det blåser hela tiden och jag tycker att vinden är kall. 

Å andra sidan finns här inte många stickande insekter och faktum är att jag inte sett ett enda knott än. 

Sanningen är nog att Glumsåsen egentligen behöver dränkas i vatten så att allt grönt får en rotblöta. Då får jag nog dessvärre dras med knott och en och annan mygga också tillslut om det ovanpå regn kommer värme.


Kycklingarna har hållt sig i sin bur i natt och tupp nr 2 fick jag in i går kväll efter mycket om och men.

Insåg att han var lite ur kurs när han drog sig mot skogen och rävområdet.

Tur att jag lyckades hejda honom, jag behöver ju inte mata rävarna med levande foder, det fixar dom ju själva.


Grannen i torpet bredvid far runt med sin trimmer hör jag. Bäst att jag fortsätter med min innan den bestämmer sig för att vila ett år till.

Vi hörs

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards