Alla inlägg den 21 juni 2013

Av Helene - 21 juni 2013 09:47

Sitter och lurar vid datorn då hönorna fick panik därute. Nä, inte räven nu igen tänkte jag.

Smög mig fram till fönstret och vad får jag se...en räv som helt oförskräckt nosar runt på gårdsplanen.

Den verkar ha fattat att den inte kan ta sig in till hönsen i alla fall.

Vips fram med kameran nu jäklar skall jag fånga den på bild ordentligt.

Hur svårt kan det vara egentligen, jo väldigt svårt, för rävar är inte still många sekunder och den försvann bakom allt som finns på gårdsplanen, bilen, skottkärran, plankhög mm. Trots allt fick jag ett resultat!



 


Akka fick syn på den och blev alldeles till sig, staketet hindrade henne från att jaga efter den. Räven skuttade iväg över berget i hagen och stannade till på ängen på andra sidan för att spana på stollen som gapade, morrade och hoppade med raggen på ända, sen pep den iväg mot skogen.


Det var mitt midsommarbesök. Hoppas att den håller sig borta resten av dagen.


Till eventuella läsare önskar jag en fin midsommarhelg! Kram på er!


Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards