Direktlänk till inlägg 12 juni 2013

Semester på G

Av Helene - 12 juni 2013 20:12

Så var det onsdag kväll och jag firar med ett glas vitt. 

Har haft en trevlig dag på jobbet och from måndag kommer jag att ha semester.

Lite hastigt påkommet men varför inte? Jag har ju en del att pilla med här hemma.


Inledde ledigheten med att hämta upp hästarna som verkade ha längtat efter nytt bete. Inga problem med att sätta på grimmor och Salle som inte är så förtjust i att bli infångad protesterade inte när grimman dök upp. 

Han hade väldigt brått "hem".

Nu går dom här och smakar på allt som vuxit upp och ser helnöjda ut. Härligt!

Tack Monica och Janne för hjälpen med hästarna.


Hamnade framför datorn och tog en titt på något som kan få mig att skratta högt, nämligen Achmed, the dead terrorist.



Hur kul som helst, ta en titt om du inte sett det.


Väntar på regnet som skall komma i kväll eller i natt...om det nu kommer något alls. Här har det inte regnat på evigheter och det märks på växtligheten.

Kanske tar den fart nu med risk att även knotten kommer till liv. Det är risker man får ta här i livet....med knott menar jag.


En kyckling mötte sitt öde i morse. Tror att en mink eller liknande varit i farten eftersom kycklingen låg kvar utanför buren. Kanske är jag lite löjlig men jag blir faktiskt ledsen. Jag månar om mina höns och vill att dom skall ha en säker tillvaro här. Fasen vet om jag kan hålla den linjen med tanke på vildkatter, rävar, kråkor och ev. minkar/vesslor.


Nu blir TV och lite mat. Vi hörs!

 
 
Ingen bild

KM

13 juni 2013 22:09

Jag läser i vart fall ! Keep blogging ! Går rak som en general här hemma pga en alldeles nyligen gjord diskbråcksoperation. Fick mer råg i ryggen...( och säd i...) Nåja, jag är i alla fall inte ryggradslös. Vet du någon som kan klippa mitt gräs i utbyte av ett par kanelbullar o kaffe ?? Hälsn KM VON MORFIN.

Helene

13 juni 2013 23:00

Oj då, diskbråck är inte så kul. Hoppas att du har bra läkkött! Kul att du fortfarande hänger på :)

 
Ingen bild

Ulrika

20 juni 2013 07:48

Glad midsommar till dig Helene och dig KM! Hoppas att du fick din gräsmatta klippt och att du kan röra på dig mer KM. Men kör inte bil om du är KM von Morfin bara :-)
Tack för fint målade möbler Helene.
Kram

Helene

20 juni 2013 22:41

Så bra att du är nöjd med möblerna Ulrika!Det känns bra, såg på fb att sönerna är hemma, det är inte Björn och Lisa, känns lite trist måste jag säga. Kram till dig, Peter och killarna!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helene - 31 januari 2019 14:09

Nu är jag på plats och tänker faktiskt försöka ge mig på att blogga lite oftare.Lusten att skriva är inte borta men jag skriver i helt andra sammanhang nu för tiden.Jag kan berätta att livet inte ser lika dant ut nu som det gjorde 2015 i november.När...

Av Helene - 15 juli 2017 00:25

Sist jag skrev var i april 2015.Det är över 2 år sedan.Den senaste veckan har jag känt ett visst sug att skriva igen så nu blir det snart några nya inlägg.Livet har liksom sprungit ikapp mig och numera är jag pensionär, sittandes i rullstol för det m...

Av Helene - 20 april 2015 19:04

Men oj, jag har visst en blogg som bör tas omhand. Ser ju att en och annan kollar om jag skriver något. Hej på er!   Nu för tiden arbetar jag som lärare. Det var några år sedan. Det är ungefär som att cykla. Inte sjuttan har jag glömt pre...

Av Helene - 30 januari 2015 00:08

Ny hemsida äntligen! Den gamla tog liksom slut av någon anledning. www.kurhomeopati.com heter den. Välkomna in på sidan!   Med risk att hamna i dispyt med något troll så lägger jag ut min fb länk också.https://www.facebook.com/CurenturDjurh...

Av Helene - 16 januari 2015 21:50

Fredag kväll. Kallt i huset. Glömde att ta in ved förut så jag får skylla mig själv.Göteborg fick besök av mig idag igen.Hjälpte min mamma en stund med sjukbesök.Det är jobbigt för henne att åka till sjukhuset varje dag för att hälsa på sin livskamra...

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards