Direktlänk till inlägg 17 maj 2012

Mobiler, bredband och sjuk kund

Av Helene - 17 maj 2012 21:43

Den här sjuka personen uppsökte idag ett apotek samt försökte få mobiloperatören att öppna min telefon eftersom jag klantade mig när jag skulle trycka in min pinkod häromdagen. Har varit utan min telefon sen i måndags och nu börjar det bli jobbigt.

Det hela slutade med att jag, framåtlutad, på grund av magsmärtor, höll på att välta både disken och killen som hjälpte mig.

Han undrade hur det var fatt och om han kunde hjälpa mig. Tur att jag kunde hänga på min gamla mamma som satt på sin rullator och såg på med en liten orolig min.
Mamma är ganska rolig ibland, idag skulle hon till varje pris hitta ett par skor till mig. Jag har ont och har svårt att röra mig ordentligt och hon vaggar fram bakom sin rullator och stannar var tionde meter. Jag skulle ju bara handla lite på apoteket och låsa upp min mobil sen skulle jag hem till ryggläget igen. Men inte, hon skulle hitta ett par skor till mig....dom är blå med en orange rand mellan sulan och själva skokanten. Riktigt fina.

Hem kom jag i alla fall med ny telefon och nytt bredband.

Ville ju så gärna ringa på min telefon och snabbt få in det nya bredbandet men det lät sig inte göras så fort precis.

Bredbandet gjorde att datorn betedde sig som om den fått influensa. Ville inte installera och ville inte ens visa att det var installerat. Milde himmel vad jag var frustrerad. Till slut var jag ute på internet utan att jag märkt det och jäklar vad det är snabbt! Hoppas att det funkar i morgon också :)

När det gällde telefonen fick jag huvudbry angående simkortet. Hur katten får man in det i telefonen? Lyckades med det också till slut sen var det bara att ladda telefonen och nu väntar jag med spänning på om mina kontakter finns kvar eller om jag måste importera dom på något sätt.

Jag hoppas verkligen att dom inte gått förlorade för då gråter jag.

Nu är det inställning av den här telefonen som bara krånglar och som jag inte begriper mig på. Vaddå nätverk och Wii-Fi eller vad det nu heter......

Nu är det bedtime för denna sjukling. I morgon hoppas jag att jag är mycket bättre och att solen skiner och telefonen fungerar.


Plantera en klängros, dom är fina!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helene - 31 januari 2019 14:09

Nu är jag på plats och tänker faktiskt försöka ge mig på att blogga lite oftare.Lusten att skriva är inte borta men jag skriver i helt andra sammanhang nu för tiden.Jag kan berätta att livet inte ser lika dant ut nu som det gjorde 2015 i november.När...

Av Helene - 15 juli 2017 00:25

Sist jag skrev var i april 2015.Det är över 2 år sedan.Den senaste veckan har jag känt ett visst sug att skriva igen så nu blir det snart några nya inlägg.Livet har liksom sprungit ikapp mig och numera är jag pensionär, sittandes i rullstol för det m...

Av Helene - 20 april 2015 19:04

Men oj, jag har visst en blogg som bör tas omhand. Ser ju att en och annan kollar om jag skriver något. Hej på er!   Nu för tiden arbetar jag som lärare. Det var några år sedan. Det är ungefär som att cykla. Inte sjuttan har jag glömt pre...

Av Helene - 30 januari 2015 00:08

Ny hemsida äntligen! Den gamla tog liksom slut av någon anledning. www.kurhomeopati.com heter den. Välkomna in på sidan!   Med risk att hamna i dispyt med något troll så lägger jag ut min fb länk också.https://www.facebook.com/CurenturDjurh...

Av Helene - 16 januari 2015 21:50

Fredag kväll. Kallt i huset. Glömde att ta in ved förut så jag får skylla mig själv.Göteborg fick besök av mig idag igen.Hjälpte min mamma en stund med sjukbesök.Det är jobbigt för henne att åka till sjukhuset varje dag för att hälsa på sin livskamra...

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards