Alla inlägg den 1 maj 2012

Av Helene - 1 maj 2012 22:20

 



Lisen för nästan exakt ett år sen.....  


Första maj har gått mig spårlöst förbi, nästa i alla fall.

Dagen inleddes med sovmorgon och sen utsläpp av höns å tupp. 

Fikade i solen för att vakna och sen grävde jag eller snarare skyfflade jag igen en grop vid husets gavel.

Därefter krattade jag löv som en tok, kollade in mina rabarber som visar sig vara många och alla är på G.

Såg att en gammal humleplanta är på väg upp och kollade även om min egen humle som jag släpat på i flera år (bor i en kruka) tänker växa i år med. Det tänker den och jag gläder mig åt det.

Hela tiden lyste solen och fåglarna kvittrade i snåren.

När klockan var ett drog jag ut Akka på en löprunda. Det var varmt och svettigt. Skogen luktade sommar och myrmark. Mums, tycker jag.

Vi joggade förbi mittt gamla boende och det svider rejält när jag ser det. Nu har ju torpägaren fixat golvet i vardagsrummet och tänker sätt in en pelletskamin som skall värma även varmvattnet. Dessutom byter han panel på södersidan och lagar gamla entrén.

Tänk om han ansträngt sig så för min skull, då hade jag inte flyttat för då hade förutsättningarna varit helt annorlunda. Han tänker dessutom ordna med badrummet också. kul för den som skall bo där kan man säga. Den personen slipper förmodligen frusna avlopp, liten tillgång på varmvatten och får nog en nyare mulltoa eller varför inte en riktig toalett. Kanske till och med ny TM och ny spis.

Jag frågade om han skulle hyra ut det igen men han visste inte hur han skulle göra.


I morgon börjar jag kl. 07.15 och slutar vid tretiden. Det gäller att komma ur sängen i morgon bitti och hinna med kaffe och hundpromenad. Sängen nästa med andra ord!


Livet känns lite lättare nu när det börjar bli varmt ute och kvällarna blir långa. 
Ha det, vi hörs 

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards