Alla inlägg den 13 maj 2012

Av Helene - 13 maj 2012 08:46

Vaknade halv åtta, utsövd! I går hade jag en fullständigt hopplös eftermiddag. Jag kom hem från jobbet klockan halv tre och somnade på soffan direkt. Kunde inte hålla ögonen öppna hur gärna jag än ville. Halv fyra vaknade jag och drog iväg till Lisen för lite pyssel och byte av hage. 
Meningen var att Ulrika skulle komma hem till mig en sväng på kvällen men så blev det inte. Jag var sjukligt trött och hon har drabbats av en förkylning och kände sig nog inte så pigg. 
Väl hemma frös jag men försökte ändå snickra på mitt staket en stund. Det gick sådär kan jag säga. 

Vill så gärna bli klar med staketet så hundarna har någon stans att vara utan att sitta fast i löplina.

Väl inne igen hoppade jag in i duschen och sen somnade jag på soffan igen. Kvällen gick i ett töcken och det var omöjligt att hålla sig vaken så nästa steg blev sängen där jag tvärsomnade med ljuset tänt.

Som sagt, nu är jag utsövd förhoppningsvis.

Jag är alltid helt slut i hjärnkontoret när jag gått upp tidigt (05.30) och jobbat. Det är inte samma sak när jag jobbar kväll. Då minsann är jag pigg när jag kommer hem och har lätt att gå upp på morgonen utan väckarklocka.

Jag tycker att det är skumt.


Utanför går det tre rådjur. Dom håller till i skogskanten och på ängen utanför. En av dom är riktigt tjock och kanske blir det en nykomling där om någon dag eller så.

Än mer viktigt att jag håller koll på Akka. Leo bryr sig inte om vilda djur eller tama. Han har nog med sig själv verkar det som eller så är all jaktinstinkt bortavlad på detta exemplaret.


Om en stund skall jag släppa ut hönsen som är supertrötta på mig eftersom jag ännu inte fått till det där med hönsgård. Det blir nästa projekt. Först inhägna trädgården.

Det blir till att fortsätta med staketet idag när solen skiner och det verkar vara skönt ute. Kanske kan denna vita lekamen få lite sol på sig.


Ta hand om er där ute, ta en fika på en gräsmatta, det håller er kvar på jorden!

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards