Alla inlägg den 14 maj 2012

Av Helene - 14 maj 2012 13:36

Nu har jag tänkt hela förmiddagen. Visserligen har jag hunnit med att snickra lite grindar också men tankarna har gått till ett program jag lyckades se i går kväll.

Kunskapskanalen är just nu min livräddare när det gäller TV-tittande. Där finns det massor med intressanta saker att botanisera bland.

Programmet igår handlade om virus. Hur spännande kunde det vara? Det var det faktiskt och nya tankar for omkring i skallen på mig. Jag blev helt uppslukad av programmet.

Virus är inte bara död och sjukdom enligt vissa forskare. Virus kan vara uppkomsten av liv på jorden! Spännande tycker jag. Dessutom är det vanligare än vad man trott att virus från djur flyttar över till människor. En av de hemskare flytt som virus har gjort är ju att hamna hos människor och ge hiv om det nu är så det gått till.

Dessutom lekte man med tanken att virus fortsätter att utveckla den mänskliga rasen och givetvis djur också förstås.

Någon forskare hade upptäckt virus i moderkakan hos får och forskat på det genom att ge fåren en injektion som eliminerade viruset. Resultatet blev en avbruten graviditet. Likaså har man hittat virus i mänskliga moderkakor om jag nu fattade rätt. Resultatet blev att man misstänker att visst virus måste finnas i våra kroppar för att ge förutsättningar för fortplantning. Helt märkligt, men å andra sidan - vad vet vi egentligen om tingens ordning?


Om en stund skall jag fortsätta med mina grindar. Behöver ju tre stycken och än finns det bara två. Tur har jag som kan vara under tak och snickra i lugn och ro. Det blåser och regnar en hel del idag så det känns inte så mysigt att vara ute. Inte ens hönsen har lust att gå ut just nu.


Drick en latte - det är gott!

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards