Alla inlägg den 24 maj 2012

Av Helene - 24 maj 2012 17:46

 


Bäst att skriva något, annars kanske alla besökare försvinner.

En ledig dag full med aktivitet här hemma.




Målat staket och målat blomlådorna samt planterat och sått.  

Det är roligt att sätta nya frön och plantera diverse fina växter.

Att måla är rätt ok det också men....det tar ju sån jäkla tid med allt pillet. Har nu tre staketplank kvar och färgen tog givetvis slut.


I morgon skall jag börja med hönsgården - äntligen. Hönorna är ute när jag är hemma men jag vågar inte lämna dom utomhus när jag åker iväg. Tur att dom har ett rejält tilltaget hönshus med fönster övrig tid på dygnet.


Tog den här bilden i går. Lat kisse kan man säga!




Kattprinsessan som normalt inte går ut har flyttat ut tillfälligt och är bara inne för att få lite mat. Värmen passar henne bra och alla små flygfän som hon kan studera utomhus verkar göra henne på gott humör.


    


Faktum är att både Akka och Majsan ägnar sig åt att smyga. Det såg väldigt roligt ut när dom gjorde det. 

Majsan smyger för att inte Akka skall jaga henne och Akka smyger ...... ja, inte vet jag varför.


 


I lördags var jag i Jönköping. Har god vän som är uppfinnare och just i lördags var det en casting för ett nytt program som kommer under hösten. Uppfinnarna tror jag det skall heta.

Massor av uppfinnare var på plats för att visa sin idé. Det var fint väder och ca 16 grader varmt men av någon anledning så kändes det iskallt, det blåste ilsket från Vättern.

Tog en bild på Jönköpings stationsutsikt. Fint tycker jag, men hu så illkallt det måste vara här en blåsig vinterdag.

Bättre var det i parken, se på alla tulpanerna, visst är det snyggt.




En av de medverkande i programmet skall tydligen vara Martin Timell, han minglade runt bland folk hela dagen. Dels intervjuade han flera stycken men han pratade runt bland folk också. Självklart tog jag en bild.


 


Så kan det vara när man frotterar sig med svenska kändiseliten! ;)


 


Det var fler än jag som frös under dagen och det kan man se på alla varmt klädda besökare. Tur att man kunde ta sig en kopp kaffe mellan varven och dessutom fick jag goda mackor. I bilen hem mumsade vi lördagsgodis och sedan avslutade vi det hela med en hamburgare på MacD.

En bra och lite annorlunda lördag.


Om en  stund skall jag iväg till hästarna och vi skall ut en tur i skogen. Känns bara lite övermaga att klä sig i full ridutrusning en sådan varm dag som idag. Värst är nog  mina tjocka ridbyxor.....eller kanske ridskorna....


Ha det till nästa gång, plantera en blomma och gläd dig!


Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards