Direktlänk till inlägg 16 maj 2012

Nu é jag sjuk

Av Helene - 16 maj 2012 18:30

Helt utslagen av smärtor i magen. Jag vet vad det är, men jag blir lika överraskad varje gång. Ibland lever ju kroppen rövare med en. 

Min kropp har utstått för mycket under den senaste tiden. Dels är det ju mina muskelproblem i ben och lår, ovanpå det är jag dragkänslig så det räcker och blir över. Ett fönster på glänt och det är klippt, kan inte lyfta min arm/armar om det vill sig illa och all kraft försvinner ju också.

Jag har numera svårt att hålla kroppen ordent upprätt och mina ben sviker mig - illa eftersom jag gärna joggar med hundarna. Som grädde på moset har jag även vissa problem med magen då och då. Ulcerös colit eller något sånt heter det och gör ont. Har inte haft några "anfall" på senare år men i natt slog det till.

Vilken jäkla tur att jag min homeopati att luta mig emot och som hjälpte fint även i går natt.

Kunde inte somna först eftrsom jag kunde känna hur smärtan spred sig och jag började frysa. Tog mig ner till mitt mottagningsrum och pillade fram homeopatiska läkemedel som jag la under tungan och dels löste upp i ett glas med vatten.

Det tog ca 20 minuter så slutade jag frysa och smärtan blev mindre märkbar, jag somnade gott och sov länge. När jag väl kommit upp ur sängen kändes det lite bättre. Nya piller och världen log igen. Är ändå hemma för det är inte helt bra än och det är ömt och stenhårt på magen. Aj, så jobbigt.


Det har regnat hela dagen nästan. Solen tittade fram mellan skurarna men jag hann inte ens gå ut med hundarna innan det kom mer vatten från himlen.


Hade önskat mig en bra film i kväll men är så gäspig att det blir nog ett par sidor i min bok och sen tvärsover jag nog.

Unnade mig en sån där superlång dusch och känner mig nu varm och go. 

Hoppas att jag är bättre i morgon. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helene - 31 januari 2019 14:09

Nu är jag på plats och tänker faktiskt försöka ge mig på att blogga lite oftare.Lusten att skriva är inte borta men jag skriver i helt andra sammanhang nu för tiden.Jag kan berätta att livet inte ser lika dant ut nu som det gjorde 2015 i november.När...

Av Helene - 15 juli 2017 00:25

Sist jag skrev var i april 2015.Det är över 2 år sedan.Den senaste veckan har jag känt ett visst sug att skriva igen så nu blir det snart några nya inlägg.Livet har liksom sprungit ikapp mig och numera är jag pensionär, sittandes i rullstol för det m...

Av Helene - 20 april 2015 19:04

Men oj, jag har visst en blogg som bör tas omhand. Ser ju att en och annan kollar om jag skriver något. Hej på er!   Nu för tiden arbetar jag som lärare. Det var några år sedan. Det är ungefär som att cykla. Inte sjuttan har jag glömt pre...

Av Helene - 30 januari 2015 00:08

Ny hemsida äntligen! Den gamla tog liksom slut av någon anledning. www.kurhomeopati.com heter den. Välkomna in på sidan!   Med risk att hamna i dispyt med något troll så lägger jag ut min fb länk också.https://www.facebook.com/CurenturDjurh...

Av Helene - 16 januari 2015 21:50

Fredag kväll. Kallt i huset. Glömde att ta in ved förut så jag får skylla mig själv.Göteborg fick besök av mig idag igen.Hjälpte min mamma en stund med sjukbesök.Det är jobbigt för henne att åka till sjukhuset varje dag för att hälsa på sin livskamra...

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards