Direktlänk till inlägg 24 december 2009

Önskar alla

Av Helene - 24 december 2009 12:02

GOD JUL önskas alla av mig!

Själv skall vi fira med mormor och morfar i ett par timmar idag.

Just nu sitter mina  "barn" och äter julfrukost.

Hästarna har kommit ut i hagen efter morgonmat inne. Det är nollgradigt och halt att förflytta sig på gården. Förmodligen lika illa på vägen och i min numera söndertjatade backe. Måste nog ta lite nya bilder på eländet för att påminna alla läsare om hur illa det kan vara.

Jag är så tacksam över mina nya däck på bilen. Vi tar oss fram med dubb och fyrhjuldrift till min stora lycka. Det känns i alla fall lite tryggare.

Alla julklappar är inhandlade och maten fixad. Julskinkan blev god i år igen.

Tillagar den alltid i en romargryta. Det blir mums.

Häromkvällen, när jag skulle hämta lite juice i kylen kom det en mus rusande ur skåpet bredvid kylen. (min kyl står på golvet) Kylskåpsdörren stoppade musens framfart och den tog till flykten in i kylskåpet. Helt förvirrad förstås med tanke på att den redan vet att här finns det två katter på span hela tiden.

Såklart fick jag jagat ut den och kollade runt i kylen så att det inte fanns spår av fler möss som sprungit fel. Inte ett spår jag upptäckte tack och lov.

När vi flyttade hit förra året så fanns det såklart en hel del möss i huset men efter katternas framfart försvann dom och vi har inte haft problem med detta sen dess.

Jag tror att den extrema kylan för några dagar sen har jagat in dom igen. Har liksom sett det på katterna som patrullerar i köket hela dagarna och nätterna.

Nåväl, jag berättade detta för Björn och Lisa igår och vi skrattade gott åt hur knasigt det kan bli.

Lisa packade upp våra matvaror och skulle sätta in dom i kylskåpet med hjälp av broder Björn. Då hör jag hur hon hojtar till och börjar skratta. Mamma, det sitter en mus i kylskåpet! Jag trodde hon skämtade, men inte. En mus som kalasat på mina soltorkade tomater och lämnat spår i hela kylskåpet utom bland grönsakerna.

Stor renovering och isärplockning av kylskåp. Hur i hela friden kommer den in där undrade vi förstås.

Under letandet försvann musen in bakom en skiva längst bak i kylen. Den monterade vi ner men musen var borta........hålet för självavfrosningen är misstänkt stort och vi antog till slut att musen försvann ner där.......

Nu blir det ett nytt kylskåp illkvickt.....möss är söta men inte i mitt kylskåp

GOD JUL



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helene - 31 januari 2019 14:09

Nu är jag på plats och tänker faktiskt försöka ge mig på att blogga lite oftare.Lusten att skriva är inte borta men jag skriver i helt andra sammanhang nu för tiden.Jag kan berätta att livet inte ser lika dant ut nu som det gjorde 2015 i november.När...

Av Helene - 15 juli 2017 00:25

Sist jag skrev var i april 2015.Det är över 2 år sedan.Den senaste veckan har jag känt ett visst sug att skriva igen så nu blir det snart några nya inlägg.Livet har liksom sprungit ikapp mig och numera är jag pensionär, sittandes i rullstol för det m...

Av Helene - 20 april 2015 19:04

Men oj, jag har visst en blogg som bör tas omhand. Ser ju att en och annan kollar om jag skriver något. Hej på er!   Nu för tiden arbetar jag som lärare. Det var några år sedan. Det är ungefär som att cykla. Inte sjuttan har jag glömt pre...

Av Helene - 30 januari 2015 00:08

Ny hemsida äntligen! Den gamla tog liksom slut av någon anledning. www.kurhomeopati.com heter den. Välkomna in på sidan!   Med risk att hamna i dispyt med något troll så lägger jag ut min fb länk också.https://www.facebook.com/CurenturDjurh...

Av Helene - 16 januari 2015 21:50

Fredag kväll. Kallt i huset. Glömde att ta in ved förut så jag får skylla mig själv.Göteborg fick besök av mig idag igen.Hjälpte min mamma en stund med sjukbesök.Det är jobbigt för henne att åka till sjukhuset varje dag för att hälsa på sin livskamra...

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28
29 30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards