Alla inlägg den 26 december 2009

Av Helene - 26 december 2009 12:40

  

Morgonens vy från min dörr. Det kom lite snö i alla fall. Trodde ett tag att den skulle regna bort


Sitter här och "surar" över Västtrafik. Släppte av Björn och Lisa vid busstationen för att dom skulle till Göteborg. Vi var i god tid. Väglaget till Bollebygd var inte det bästa och jag hade en misstanke om att vi inte ens skulle komma ut till stora vägen men det gick hur bra som helst.

När jag väl kommit hem igen så ringer Björn och berättar att bussen kommit som den skulle men var så full med folk att dom inte fick åka med. Nästa buss behagar åka förbi tre timmar senare. Inga tåg idag inte. Inga extrabussar heller.

Nu var dom ju inte ensamma vid hållplatsen precis. Tipset dom fick var att ta en taxi eller åka privat och sedan lämna in utlägget till Västtrafik som om tre till fyra veckor skulle återbetala beloppet. 300 kr per person får man slösa bort i sådana här sammanhang eller 18,50 kr/mil.

Var hittar man en taxi i Bollebygd? Hur många taxibilar har lust att hämta folk vid en hållplats i obygden när man kan köra i Borås i stället? Och, hur lång tid hade det inte tagit innan taxin hade kommit!

Det ironiska är väl ändå att reklamen för resande går ut på att använda kollektivåkande och då gärna buss eller tåg.


  


Här hade jag tänkt att en bild på mitt julpyntade kök skulle få vara med.
Insåg att den ligger på Lisas kamera och inte på min.
Alltså får den här vara med istället. Den är tagen dagen innan julafton och allt är inte som det skall i mitt kök ännu.


När jag skulle gå och lägga mig på julafton var min säng upptagen.

   

Tre slumrande sällskapsdjur låg utmattade och sov. Tro inte att dom hade tänkt att flytta på sig. Akka och Leo var med och firade julafton hos mormor och morfar, bara det är ansträngande med nya dofter och annat som händer. Tyson hade varit ute och patrullerat gården under tiden vi var borta så han hade jobbat hårt han också. Det ser lite konstigt ut med obäddad säng och extramadrasser men det finns förklaringar på det med som inte behöver vara med här.

Idag är jag alldeles mol alena ett par timmar tills det blir dags att hämta Lisa igen.
Hon är i stan och shoppar med sin bror, om dom nu kommer fram någon gång innan affärerna stänger. Björn skall åka hem igen. Han har sina husdjur att ta hand om och lite pluggande att göra.
Det har varit underbart roligt att ha dom hemma samtidigt!
Jag skall lägga mig och läsa i min deckare om en stund. Det doftar hyacint och jul i hela huset. Känner ett välbefinnande för en gångs skull.

  

God fortsättning önskar jag er alla!
Kör klokt om ni skall ut på vägarna!

  

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28
29 30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards