Alla inlägg den 29 december 2009

Av Helene - 29 december 2009 19:32

Rena snurren idag, varje gång jag är ledig......

Det blir aldrig som jag tänkt mig och tiden går illkvickt.

Hade en plan att dejta dammsugaren i dag. Det har jag inte lyckats med än.

Vad jag har gjort istället är inte ens värt att minnas.

Har i alla fall lyckats rota rätt på en tänkbar snöröjare i området. Hämta nytt hösilage till hästarna, beställa tid hos mekanikern i grannbyn eftersom jag är helt utan vindrutetorkare. Jag får vara utan dom tills den sjunde januari, hur det nu skall gå. Det vill till att det inte börjar snöa. Bara tanken på detta problem så blir jag såååååååååå himla trött.

Lilla mamma har överraskat oss med att lyckas hamna på sjukhus. Hjärtinfarkt mitt upp i alltihop. Lite väl dramatiskt för min del. Nu är hon på bättringsväg som tur är men det dröjer säkert tills hon är uppe och hoppar igen. Jag har all möda i världen att få henne att förstå att det är OK att vara trött ett tag.

Det är inte klokt vilka tankeordningar som styr oss människor. Här ligger mamma på intensiven och har inte tålamod att ligga still en stund för hon har så mycket hon vill göra. Hon verkar tycka att det är pinsamt över att hon inte sitter på sin säng och dinglar med benen färdig att åka hem och fortsätta med sitt liv.

Jag däremot hoppas på att hon verkligen inte blir hemskickad för tidigt utan att hon blir tvungen att vila,sova och få energi till ett tillfrisknande.

Gissar på att hon inte tycker att hon har tid.

Tack till KM som skickade mig en hälsning. Det är kul att få kommentarer tycker jag. Fler sådana är välkomna såklart.

Nä, nu måste jag sätta fart. Skall jobba i morgon och börjar bustidigt.

Kör försiktigt, det är visst halt ute




Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28
29 30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards