Alla inlägg den 26 maj 2013

Av Helene - 26 maj 2013 18:05

Grattis alla mammor där ute!

Det går ju liksom inte att missa att det är mors dag precis. Det har ju all reklam sett till.

I vår familj har vi inte den traditionen så det lär inte komma något telefonsamtal eller blommor med bud hit.

Jag överlever nog fast jag måste erkänna att det hade varit kul om barna hade ringt och sagt hej.


Idag har jag genomgått en fullständig förvandling från blond till brunett. Kortklippt och färgad och känner inte igen mig i spegeln. Rätt läskigt faktiskt. Oberoende bedömare säger att det ser bra ut som tur är. Själv kan jag inte bedöma det hela.

Ställde upp på en provdag för frisörer för en vänninas dotter som skall se till att hon får en utbildning på papper som frisör. Hon är duktig och har jobbat som frisör länge men saknar det där dokumentet som sägar att hon är utbildad.

Jag hoppas att hon blir godkänd på deetta första gesällprov.

Färgning och klippning tog ca 3 timmar med mellansnack, sen satt jag i en timma och väntade på att bli kontrollerad i huvudet av tre lärare. Vartenda hårstrå kollade dom. Sen fick jag gå hem.

Slängde mig in i första bästa korvkiosk för jag var så hungrig att jag skakade. När blodsockernivån var återställd åkte jag hem vågade inte köra eftersom jag insåg att det nog skulle kunna bli dramatiskt om jag inte åt först.

Hade inte ätit på hela dagen, inte mer än en youghurt och det var nog för lite.


Nu har det tagit i att blåsa rejält och snart kommer det nog lite vatten från himlen. Det blir bra för gräset. Hästarna är flyttade till en annan hage där det finns en del att äta. Besökte dom för en stund sen och det ser ut som om dom gillar att vara där. Salle stod och tittade på markägarens gräsklippare som åker omkring lite hur som helst och klipper för sig själv. Han undrade nog vad det var för ett konstigt djur.....

Ibland när jag ser dom där gräsklipparna så får jag för mig att dom skall komma fram och hälsa som en hund. Det är en lustig makapär. Nä, tacka vet jag mina egna gräsklippare på 1 hk som gör fint i min trädgård.


Ha en fortsatt bra söndag


Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards