Alla inlägg den 10 maj 2013

Av Helene - 10 maj 2013 17:23

Även här kommer våren. Björkarna har nästan slagit ut och fåglarna bygger bon. När jag jämför med förra året så är allt lite sent i alla synnerhet växtligheten.

Håller på med ett hönshus igen. Mina hönor måste få komma ut i solen ordentligt. Som läget är just nu vågar jag inte ha dom ute om jag inte själv är på plats. Här finns en mycket aktiv räv och jag hinner knappt vända ryggen till förrän han är framme verkar det som. 

Göken har anlänt och verkar lika desperat som förra året. Gissar på en hane och han har varit här i några dagar.

Väntar på mina svalor som inte är svalor utan som är mer släkt med kolibrier än svalor - tornflygare (tornsvala) kallas dom tror jag.

Dom är ju speciella så det finns knappt liknande. Dom kan inte landa på marken eller så utan är ständigt i luften och sover till och med i luften enligt vad jag läste förra året. Häftig pippi. Två kullar hade dom här förra året.

Nu väntar jag alltså på att dom skall dyka upp!

Oj, jag hör åskmuller, bäst att stänga ner datorn.

Vi hörs

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards