Alla inlägg den 22 maj 2013

Av Helene - 22 maj 2013 19:26

Jag säger då det, ingen kan man lita på, inte ens sin läkare!

Hämtade mitt sjukintyg idag. Det var felskrivet på flera ställen och innehöll saker som inte borde stå där.

Dessutom hade han tagit kopia på hela min journal och hävdade att FK skulle ha den. (Det vill dom inte)

En sur läkare var tvungen att ändra texten och det gjorde han men han har ändå uttryckt sig helt tokigt.

Inte kan jag lämna in ett sådan intyg, så nu vet jag inte vad jag skall göra. 


Allt är nästan fel och med tanke på hur det är formulerat så kan jag gå och dra något gammalt över mig med en gång.

Helt utelämnad åt försäkringskassa och arbetsgivare. Det känns läskigt. Trodde enfaldigt nog att en läkare som sjukskriver är på min sida. Så är det inte. Inte den här i alla fall.

Tur att handläggaren på FK är en med vett i skallen. Trodde nog inte att jag skulle säga så men det gör jag. Har pratat med henne och hon håller med mig om att mitt fina sjukintyget inte håller måttet.


Himmel vad det kan krångla till sig här i världen. 

Jag tror att jag skall sparka på en vägg eller något för nu är jag väldigt frustrerad kan jag säga.


Idag är det i alla fall fint väder om än blåsigt. Skall gå ut och ta hand om alla fjäderfän och de andra djuren en stund. Frisk luft och hästdoft brukar vara gott för en sargad själ. En promenad med hundarna kommer nog också att göra gott.

Sen kanske jag kan komma på hur jag skall hantera min tillvaro.

Vi hörs


.





Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards