Alla inlägg den 5 maj 2013

Av Helene - 5 maj 2013 20:09

Nu blir det film! Har just insett för tusende gången att det är pest att bara ha de allra vanligaste kanalerna.

När hela fyran upptas av ishockey i flera dagar och alla andra kanaler som jag har tillgång till är överdrivet seriösa såhär på söndag kväll vill jag skrika högt av frustration...jag vill gärna se en film eller deckare (som inte går i  repris)!!!

Jag försöker förstå att sport är intressant och viktigt men jag kan inte med bästa vilja i världen tycka det.

Det blir bara för mycket stundtals. Undrar då och då över alla specialsportkanaler som finns.....vad är dom till för?

Tänk vad det hade varit bra med en sportkanal som inte kostade pengar och som de sportintresserade kunde roa sig med och som alltså ingick i basutbudet.

Men skaffa fler kanaler då kan någon tycka, men nej, jag ser inte så mycket på TV att det är värt ett abonnemang som kostar skjortan - kom inte å säg att det inte behöver bli dyrt för det blir det.....


Idag slutade vattnet att rinna i mina kranar. Trodde att det berodde på att jag glömt stänga av vattnet till hästarnas badkar men så var det inte. Inser nu att tillrinningen är lika med sero och att varmvattenberedaren är full med vatten men inget kommer ur kranen. Det är nog pumpen som ballat ur......

Det blir ingen dusch i kväll inte och i morgon är nog inte hyresvärden hemma så jag vet inte hur det här skall bli....


Idag har jag varit ute nästan hela dagen. Har försökt få ihop en ny bostad till hönsen, äntligen.

Det kommer att bli jättebra när det är färdigt. Kanske blir det en balkong på det här huset också, det gamla hade ju en fin liten balkong för att förgylla hönsgården.


 


Bild kommer när allt är klart. Måste först flytta ett sextiotal tunga betongplattor innan jag kan sätta samtliga stolpar till hönsgården såvida jag inte gör en kringgående rörels och låter dom ligga kvar.


Nu blir det alltså film, tudelu!


Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards