Alla inlägg den 18 mars 2012

Av Helene - 18 mars 2012 14:29

Det tar sig!
Kom precis hem från en skogstur med Ulrika. För varje gång som jag rider blir det bättre för mig.

Idag kunde jag sitt upp från marken och sedan sitta av på ett normalt sätt. Ulrika behövde inte hålla i Björk den här gången. Mina ben lydde mig för ovanlighetens skull.

Känner mig väldigt glad för detta för i mina svartaste stunder tror jag inte att jag någonsin kommer att kunna rida utan att känna smärta. Idag kändes det väldigt bra.

Det är helt underbart att komma ut i skogen en stund. I synnerhet på hästryggen.

Kollade Lisens varma hov och det verkar som om värmen håller på att försvinna och hon rör sig bättre.

När jag åkte från stallet var hon barnvakt åt Lerki som också fick vara inne utan sin mamma.

Det börjar bli dax att vänja av honom.


 


Nu börjar han se ut som en häst och inte som en fölunge. Han är så himla mysig och nyfiken och väldigt trevlig att hantera. Han klarar sig väldigt bra inne i boxen själv när vi rider på Björk och Kiljan. Inga rop efter mamma precis.

Lisen brukar göra honom sällskap så han är ju inte helt ensam.


 


Här kommer min vandrande lerhög! ät det inte lera så är det torv i hela pälsen på henne. Här är hon på väg till maten som är utlagd.




Mamma Björk, Lerki och Lisen  i solen utanför stallet. Kiljan är inne i stallet för hästtandläkaren är på besök.


Om en stund skall jag till jobbet. Det blir ytterligare ett kvällspass. Har jobbat många dagar i rad nu och är inte ledig förrän på tisdag.  

Jag tycker att det är helt ok att jobba kväll. Då hinner jag fixa och dona här hemma på dagen.

Idag har jag krattat och försökt förbereda för sommarens krukor. 

Städat hönsgården har jag också gjort samt fått ordning i ett utrymme i stallet. Det innebär att jag hittar krukor och krattor lätt som en plätt!


Ha en fortsatt bra söndag!

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20 21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards