Alla inlägg den 17 mars 2012

Av Helene - 17 mars 2012 09:03

Då är det dax att tacka för julklappen! Kommunen som jag jobbar i delar ut en julklapp varje år till sina anställda.
Under några år har det varit en biljett till en teaterhändelse, komisk sådan. Jag har aldrig varit med eftersom jag inte var fast anställd då.

I går var vi på Lorensbergsteatern och såg Rampfeber. Jag säger bara tack, tack, tack! Idag har jag ont i bukmusklerna för jag skrattade så mycket. Milde himmel hur dom hade fått till det. Den var ganska intelligensbefriad men hur rolig som helst. Det bara hände saker hela tiden och tempot var högt.

Första scenen handlade om repetitionen på scen, efter paus fick man se vad som hände bakom scen och i sista scenen såg man pjäsen men då hade det blivit vissa förändringar.....hahahahaha

Claes Månsson, Ulla Skog, Thomas Pettersson, Sven Melander är några av de medverkande.

Den är skriven av Michael Frayn, brittisk författare och dramatiker. På engelska heter den Noises off och kom 1982.

Om Michael kan man berätta att han avböjt att bli adlad så nu hör han till samma gäng som David Bowie, Aldous Huxly och Harold Pinter. Han har för övrigt producerat en diger samling med skrivna pjäser och romaner.

Pjäsen gick i 5 år i Londons West End och sägs vara en av tidernas roligaste pjäser. Jag kan nog bara hålla med.

Återigen tack för att jag fick se denna pjäs behållningen var total.

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20 21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards