Alla inlägg den 9 mars 2012

Av Helene - 9 mars 2012 19:15

Fredag snart slut! Dagarna går alldeles för fort ibland.

Startade dagen med latte utomhus och med hundarna som skuttade runt i snön. 

Lämnade tillbaka lånebilen kl. 10 som jag skulle enligt avtal. Promenerade sedan till stallet där hovslagaren

skodde hästar för brinnande livet. Han tog hand om Lisen också. Hon fick nya skor fram och han hittade också ett smuligt hål i lamellranden. 

Kan detta vara orsaken till hennes hälta? Hon visade tydligt att det gjorde ont när hovis petade i hålet och fick in en söm så bara huvudet på den syntes. Förmodligen har hon fått in ett sandkorn eller sten genom hålet och såklart gör det ont när hon går. Det är ju som att ha en sten i skon hela tiden. Aj!
Silicea och hepar får det bli. Silicea får hon redan och hepar kommer hon att få i morgon.
Driver ut onda andar i sår!!! :) Efter skoning och stallpyssel bjöds jag på lunch av Ulrika och sen var hon snäll och körde mig nästan ända hem. En bit fick jag promenera, bilen hon körde mår inte bra i min backe och absolut inte om det är snö i den, backen alltså.

Vid det här laget var jag stentrött. 

Vill så gärna att min bil skall bli klar och trodde nog att den skulle vara det idag. Men, icke! Alla delar har inte kommit, fördelardosa och ngt mer som kommer från Stockholm, förhoppningsvis på måndag.

Det innebär att jag inte kommer någonstans på hela helgen.(Tur att det är en helledig helg.) Å andra sidan, det finns att göra här hemma. 

I morgon åker jag med Ulrika till Kinna en sväng och sedan blir det eldningsdax här hemma.


Har tillagat en skinkstek i min lergryta och det doftar mums i hela huset. Eftersom jag dessutom är godissugen så passade jag på att röra ihop en kladdkaka som snart skall in i ugnen. 

Chckladen är smaksatt med chilli så det blir en ny smakvariant av klassisk kladdkaka. 


Om en stund skall jag alltså äta en god middag med efterrätt och dricka ett glas vin.

Mumma skall det bli :)


Ha en fin kväll, baka en kaka eller något annat gott





Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20 21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards