Alla inlägg den 25 februari 2010

Av Helene - 25 februari 2010 11:29

Så var det torsdag igen. Det snöar. Jag unnade mig en sovmorgon idag.

Jobbade ganska många timmar igår. En trevlig och bra arbetsdag på alla sätt.

Om ett par timmar skall jag tillbaka till jobbet. Arbetar till nio i kväll och sen har jag två nätter framför mig. Det blir till att sova på dagtid. Hmm, hela helgen räknas nästan bort men vad gör man inte för att kunna betala sin hyra.

Tur att det är ett sånt trivsamt jobb.

Innan jobbet tänkte jag hinna med ett träningspass med zumba.

Mår så mycket bättre i kroppen med antioxidanter och zumbaträning.

Nu skall jag bara fixa håret så blir jag som ny. Vill i alla fall tro att det spelar roll! :)

Under förmiddagen har jag suttit med homeopatiska funderingar över mina patienter.

Det uppslukar mig helt för det är så himla spännande.

Ibland blir det omedelbara resultat och man kan klappa sig för bröstet men det händer också att det inte träffar rätt med en gång. Då gäller det att gå tillbaka och försöka hitta var felet ligger, eller ställa fler frågor till ägarna.

Intressant är att viss info som man får när ägarna vill ha hjälp ser annorlunda ut efter ett tag och det kan vara det som gör att du hittar rätt läkemedel.Jag menar att när man väl börjat gå igenom ett fall som verkar solklart, kan ägarna genom mina frågor, komma på saker som man glömt eller som inte verkat viktiga och då kan själva grundproblemet visa sig vara helt annorlunda än det dom sökt mig för att få hjälp med.

Det är ett otroligt intressant arbete i alla fall. Jag känner mig så glad för att jag skaffade mig den utbildningen.

Märkligt är att jag behandlat fler hästar än andra djur. Visst har jag haft både hundar och katter samt kaniner och en hamster men oftast är det hästar.

Många gånger akuta problem med sår och hältor/sparkskador och svullnader.

Just nu har jag både hund, katt och häst på gång. För varje patient lär man sig oerhört mycket, jag vill inte vara utan det!

Dags för liten lunch.

Vi hörs



Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards