Alla inlägg den 11 februari 2010

Av Helene - 11 februari 2010 18:26

Till och med jag är van vid vackra ansikten i TV-rutan. Det har bara blivit så.

Skall erkänna att jag reagerade på att Elisabeth Höglund såg så gammal ut i rutan bredvid de andra programledarna i Förkväll eller vad programmet nu heter som sänds i TV 4. Jag tänkte dock inte på att hon inte skulle passa in. Inte så att hon är en favorit precis utan en journalist som funnits i rutan med jämna mellanrum.

Jag vet att hon har förekommit som någon som man kan skämta om eller allmänt kommentera. Pinsamt nog och med inte alltid så snygga kommentarer.

Har ibland funderat på hur i hela friden hon har stått ut. Jag gillar inte elakheter.

Det som nu verkar ha hänt kan väl ändå inte vara riktigt vettigt!

Om det på fullaste allvar handlar om att jaga sensationer så kan man väl tillfråga någon annan kändis som behöver komma i rampljuset.....dessutom kan jag inte förstå att man i TV, direktsändning, skall ägna sig åt att på nära håll studera hur man kan ändra sitt utseende genom att manipulera sin kropp på detta sätt.

Räcker det inte med mode och hälsa som ju ändå är ganska hysteriskt bara det. 

Vi pratar ju gärna om hur unga blir påverkade, det här är väl ändå inget som TV 4 vill underhålla för att jaga scoop eller vad det nu kallas i branschen.

Den som dessutom skall göra det måste väl ändå vilja göra det.

Håller med Amelia Adamo som vänder sig mot detta.

Personligen skulle jag bli helt vansinnig om någon kom och bad mig göra en ansiktslyftning eller spruta in geggamoja så mina läppar skulle bli fylligare för att jag skall få synas i ett sammanhang med flera personer. Förskräckligt! 

Jag säger inte med det här att jag tycker att Elisabeth Höglund är den bästa , det handlar inte alls om detta, men jag menar attdet måste kännas oerhört oförskämt och kränkande för henne att någon ens har tänkt tanken.

Ibland går det bara för långt! Sen kan man ju alltid undra om hur mycket som är sant i allt det här.

Det verkar ju inte vara så väl genomtänkt precis.


Lyssnade på P1 i morse när jag körde hem från jobbet. Det var mycket prat om vad som skall hända i Iran idag och man sa att det finns risk för stor dramatik. Iranska regeringen verkar ha gjort vad dom har kunnat för att stoppa demonstranterna och i mina öron lät det sjukt. Internet är knappt i funktion, kameror som registrera människor, sms-funktinerna  är borta mm mm. Fick lite fjärilar i magen och känner stor sorg över att människor över världen utgör hot mot sittande regeringar när det kommer till att demonstrera mot orättvisor mm.

Iran kallar sig demokrati och jag vet inte vilken kurs de sittande gått men dom måste ha skolkat från demokratilektionerna.


Nu är det kallt ute igen, fy farao ved det suger.

Solen tar på snön och vägen till "stora vägen" börjar bli isig. Inte bra.

Jag har så svårt att se framför mig hur det kommer att se ut när regnet väl kommer och det gröna tittar fram. Kommer vi att simma fram tills tjälen gått ur jorden eller kommer solen att få snön att sjunka ihop så pass mycket att det inte blir så mycket vatten.....vem vet.....

Hörde att helgen skulle bli kall igen. I morse berättade en av färdtjänstchaufförerna att det var 19 grader kallt på ett ställe där han hämtar kunder. Jag blev orolig att min bil inte skulle starta men det gjorde den.

Fastlåst läge i vädret säger metrologen! Kanske i 10 dagar till. Jag kräks.

Snart är det skottpengar på vädergubbarna. Min arbetskamrat sa att det skulle bli illkallt under helgen men hon tittar på den norska väderkanalen.

Det stämmer inte riktigt med Smhi precis.

Har börjat ta bort snö från stalltaket. Oroar mig för att det skall rasa ihop faktiskt. Det är inte mer än 4 kvm men.....har jag otur så har jag.

Under helgen kommer kanske grannens lilla shettis att flytta ner hit eller så får mina hästar gå hos dom ett tag.

Miljöbyte är ju inte så fel för hästarna nu. Dom har ju inget att göra i hagen som är mysigt för dom.

På jobbet är det lite rörigt med tjänster och vad som kommer att hända. Jag faschineras fortfarande över alla dessa märkliga turordningar och förturer, vikarietimmar mm. Tur att jag inte har ansvar för denna sörjan. När skall en tjänst annonseras ut offentligt och när kommer den internt? Interna tjänster kan jag inte söka.......bara offentliga och det finns ju inga, helt omöjligt att hitta verkar det som.

I morgon blir det jobb igen!

Köp en tulpan eller två...vi hörs



Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards