Alla inlägg den 7 februari 2010

Av Helene - 7 februari 2010 01:41

  

Klockan är snart 2 mitt i natten, bara drygt 5 timmar kvar tills jag kan åka hem och lägga mig. Det är natt nummer tre i följd som jag jobbar och jag tycker att det är lite tröttande. Två nätter är ok men tre är en för mycket.

I morgon skall jag sova några timmar bara.

Det blir lite lättare att sova på kvällen då.

Om en stund skall jag tvätta golven här i huset. Jag har vikt tvätt och tittat till dom boende ett par gånger. TV;n står på och jag kan inte påstå att det är så roliga program som visas.

Eventuellt kommr jag att baka lite frallor fram på småtimmarna. Det är roligt att göra något som uppskattas av de personer som äter frukost här.

Igår gjorde jag en mannagrynspudding och natten innan bakade jag frallor och gjorde risgrynsgröt. Det är alltid gångbart. Tiden går lite fortare också om jag har lite pyssel i köket att göra och dessutom så luktar det så gott.

Innan jag skulle åka hit i går kväll så var det ju dags att ta in hästarna. Lisen mötte mig utanför huset och tyckte förstås att det var matdags för länge sen.

Kvar i hagen för ovanlighetens skull var Lord. Vet inte hur stora Lisen tagit sig ut men just nu verkar det som om hon kommer och går som hon vill.

Det faschinerar mig vilken koll hon har på var maten finns eller har funnits.

Hon gräver i snön, vände på hösilageplasten och vet vilken dörr som döljer höpåsarna och annat godis. Jag kan aldrig lura henne. Hon vet när jag kommer med en tom höpåse eller om det finns aldrig så lite mat i den.

När dom kommer in lägger jag på dom flistäcken. Ofta är dom snöiga och ibland våta efter att ha rullat sig i snön. Jag vill inte att dom står stilla och blir nedkylda.

Det är lätt hänt i ett kallstall.

  

Förra året i april tog jag den här bilden. När jag tittar på snön så har jag svårt att

förstå att detta kan vara möjligt och att det kanske finns embryon till påskliljor som bara väntar på att se solen. Gissa om jag väntar på detta!

Nu skall jag moppa golv,

kram till er alla

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards