Alla inlägg den 23 februari 2010

Av Helene - 23 februari 2010 17:05

    


Såhär mycket snö var det den 5 februari förra året. Bekvämare skulle jag vilja säga. Tyson har i och för sig vant sig och är nu mera en snöleopard.


Jippie, mitt vatten har ändrat färg till "rostgult". Hur äckligt är inte det?

Avloppet har frusit i köket och det känns som att det alltid kommer att vara så.

Jag längtar efter att höra tvättmaskinen brumma i badrummet men det förutsätter att även det avloppet tinar. Jag längtar efter att kunna ta en dusch i godan ro. Men jag undrar när.

Idag fick jag i alla fall bekräftat att jag får vattenfiltret lagat/utbytt. Hurra, sen kanske även jag kan dricka vatten här i huset.

    

Såhär äcklig färg är det på mitt vatten. Man skulle kunna tro att Leo har varit i farten överallt.


  


Transporten ser ut som en bakelse nu för tiden. Här förvarar jag mitt hösilage uppvägt i kassar. Det funkar bra så länge det är kallt.


Tre tottar i senaste snöfallet.


Snart försvinner huset, har hört att det kan bli mer snö.....fast på en löpsedel såg jag idag att man flaggar för att våren är på väg.

Vågar knappt tro det men det kändes rätt mysigt.

Det har varit en underbar dag i  övrigt. Solen värmer ju lite, även om det är lite. Själv har jag klättrat på ishal stege upp till boxtaket och tagit bort snö med mitt "universalhjälpmedel" en grön kratta. Den har jag till allting. När jag mockar!!!!! krattar snögångar med och rakar bort löv på taket och nu även snö.

Pröva, det är kanon! 

Vi hörs, kram på er

    

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards