Alla inlägg den 3 juni 2009

Av Helene - 3 juni 2009 22:03

Hmmm, misstänker att vintern kommit tillbaka. Jag känner mig orolig för frost för hur skall det då gå för mina plantor och annat som växer.

Kalla vindar på verandan idag och inte så mysigt att sitta ute.

Börjar se att jag nog bor i en kallhåla faktiskt. Det är rätt svalt här hela tiden även när solen steker som värst hos andra.

Allt växer långsammare också märker jag. När jag skulle köpa en vindruvsplanta i år så talade jag först med en man som är kunnig inom området och fick bra tips om vad jag skulle tänka på men, sa han, den kanske inte överlever vintern med tanke på vad du har sagt om miljön hemma vid huset! Jag köpte ingen vinranka, ville inte satsa så fel första året jag bor här sommartid. Det räcker med att min humleplanta har svårt att få växtfart. Den borde slingra sig som en tok vid det här laget.Det gör den inte kan jag säga.

Däremot har jag ju räddat kaprifolen som växte här. Den sjöng på sista versen, men skam den som geer sig, nu har den rättat till sig rejält och har i alla fall fått en hel del nya fina blad och verkar må fint.

I morgon skall jag ha en sovmorgon och sen äta en god frukost inna jag börjar sätta nya stolpar igen. Skall justera en hage hade jag tänkt.

Måste nog stödfodra i sommar trots allt. Det irriterar mig väldigt mycket men måste man så måste man.

Nä, nu är det tedags och en bra bok!

Vi hörs



Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards