Alla inlägg den 1 juni 2009

Av Helene - 1 juni 2009 10:33

Vilken underbar förmiddag! Det har inte hunnit bli så varmt än så det är för mig en njutning att vara ute. Jag hör till dom som uppskattar solen men kan inte vistas i den så mycket för då mår jag inte riktigt bra, tyvärr.

Det får bli halvskuggiga platser för min del.

Har kollat av mina växter och ser att det finns gott om liv i dom. Det växer kanonbra överallt just nu.

Hästarna fnattar omkring i sin hage, fåglarna kvittrar och hundar och katter ligger ute och gosar sig.

Kan det vara bättre egentligen.

Vet inte riktigt vad dagen har att erbjuda mig just nu. Vet bara att jag måste ta mig tid till extra vila fram i em för jag skall arbeta i natt igen.

Jag har i alla fall hela dagen på mig att njuta av vädret och det känns lyxigt.

På djurfronten har det inte hänt så mycket. Då menar jag alla djur jag ständigt stöter på. Kollade ju upp den där knasiga pippin som jag höll på att köra på och det visade sig vara en Morkulla, precis som KM kommenterade.

Märklig fågel måste jag säga. Den ser helt fel ut på något sätt.

Den är allmän i fuktig skogsmark och finns även i fjällen. Den verkar på marken hönsfågelaktigt rund och kortbent. (så står det i fågelboken)

Dom är nattflygare. Kan flygfrakta ungarna fastklämda mellan benen. Är inte det fantastiskt?

Om en stund skall jag äta en god frukost på min altan.

Jag gissar att Leo kommer att följa minsta rörelse. Det kan ju hända att jag har något gott till honom på bordet.



Han har verkligen både öron och näsa för mat den gode mannen!

Bilden på mina petunior tyckte jag så mycket om men nu när jag ser den här på bloggen så inser jag att själva blomlådan behöver en omgång med rengöring. Det får bli en del av dagens aktiviteter.

Ha det gott resten av dagen, det skall jag




Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards