Direktlänk till inlägg 20 december 2009

Diverse tugg

Av Helene - 20 december 2009 17:45

Är det bara jag som får fnatt av kylan. Jag fullständigt avskyr att det är såhär kallt.

Var ute för en stund sen och erbjöd Lisen och Lord ljummet vatten. Det smakade tydligen mums så allt gick åt. Är alltid orolig för att dom inte får tillräckligt med vatten sådana här kalla dagar. Det är ju meningslöst att hälla upp åt dom i tunnorna eftersom det fryser direkt. Så jag ger dom vatten flera gånger om dagen men om dom inte dricker när det bjuds så tar jag in det igen. Kanske är jag lite hysterisk.

Slog hål på vattenhinken i den ena boxen fören stund sedan och lyckades så bra att vattnet sprutade upp i ansiktet på mig. (Häller upp vatten till natten när dom ätit sitt hö en stund) Mindre kul med tanke på att det rann innanför tröjan också.

Idag kommer Lisa hem. Det skall bli kul. Skall hämta henne lite före åtta för då kommer bussen från stan.

Hoppas kunna låna en bil för detta eftersom min fortfarande inte har bakljus.

I morse körde jag till jobbet när det ljusnat. Slutade jobba vid tre och hann hem innan det blev mörkt. Blev omkörd av en polisbil på motorvägen och reagerade som om jag hade begått en dödssynd. Blev inte stoppad, gissar att dom hade annat att göra för dom hade ganska brått och körde av vid flygfältet.

På skogsvägen som jag kör hittade jag en RAV 4 i diket. Vägstreckan är plan men helt isig. Det hjälper tydligen inte att ha försäkrat sig om fyrhjulsdrift heller. Jag stannade till för att höra om dom fått hjälp och att allt var ok med dom. Det var ok och hjälpen skulle snart komma. Om jag hade behövt hjälpa dom så fattar jag egentligen inte hur det skulle gått till. Mina däck är ju inte de allra greppvänligaste på isgata precis, kanske hade jag hamnat i diket bredvid i stället.

I huset är det nu 17 grader varmt. Jag fryser inte än men det kommer. Blir det kallare i natt än 13 - 15 grader så lägger varmluften ner sin verksamhet och då blir det snabbt utkylt. De gamla elementen är på hela tiden nu och jag känner riktigt hur pengarna försvinner ut till elbolaget.

Nåväl, jag hoppas att ni som läser mina texter har det bättre när det gäller värmen omkring er.

Ett positivt besked fick jag häromdagen när det gäller en patient till mig. Patient på fyra ben alltså. Matte meddelade mig att hästen verkar helt frisk efter att ha stora besvär med bihåleinflammation under lång tid. Nu gäller det att hitta ett konstitutionsmedel till den här hästen som kan hjälpa den att återfå hela balansen och inte få igen detta problem med bihålorna.

Det var allt för idag, kram till er alla




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helene - 31 januari 2019 14:09

Nu är jag på plats och tänker faktiskt försöka ge mig på att blogga lite oftare.Lusten att skriva är inte borta men jag skriver i helt andra sammanhang nu för tiden.Jag kan berätta att livet inte ser lika dant ut nu som det gjorde 2015 i november.När...

Av Helene - 15 juli 2017 00:25

Sist jag skrev var i april 2015.Det är över 2 år sedan.Den senaste veckan har jag känt ett visst sug att skriva igen så nu blir det snart några nya inlägg.Livet har liksom sprungit ikapp mig och numera är jag pensionär, sittandes i rullstol för det m...

Av Helene - 20 april 2015 19:04

Men oj, jag har visst en blogg som bör tas omhand. Ser ju att en och annan kollar om jag skriver något. Hej på er!   Nu för tiden arbetar jag som lärare. Det var några år sedan. Det är ungefär som att cykla. Inte sjuttan har jag glömt pre...

Av Helene - 30 januari 2015 00:08

Ny hemsida äntligen! Den gamla tog liksom slut av någon anledning. www.kurhomeopati.com heter den. Välkomna in på sidan!   Med risk att hamna i dispyt med något troll så lägger jag ut min fb länk också.https://www.facebook.com/CurenturDjurh...

Av Helene - 16 januari 2015 21:50

Fredag kväll. Kallt i huset. Glömde att ta in ved förut så jag får skylla mig själv.Göteborg fick besök av mig idag igen.Hjälpte min mamma en stund med sjukbesök.Det är jobbigt för henne att åka till sjukhuset varje dag för att hälsa på sin livskamra...

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28
29 30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards