Direktlänk till inlägg 13 februari 2013

Stadsbesök bland annat

Av Helene - 13 februari 2013 09:23


Onsdag och idag går färden till Göteborg för ett par timmars hjälp åt min mamma. Vi skalll handla kläder åt henne säger hon, dessutom vill hon handla lite mat.

Jag vet att hela dagen går åt för att hjälpa henne och det är eftermiddag när jag kommer hem.
Måste ta in ved innan jag åker bara så det finns när jag kommer hem.


I natt har jag sovit väldigt oroligt och vänt och vridit på mig tusen gånger. Ändå lyckades jag komma upp i tid vilket var en överraskning. Har ont i hela kroppen av någon konstig anledning. Undrar om jag verkligen kan gå på zumban i morgonkväll med den värken. Nåja, det kan försvinna innan morgondagen.
Lite av min dåliga sömn får jag skylla på Majsan också. Hon har varit extremt aktiv i natt vilket medför att hon rivit ner saker, klivit rätt över ansiktet på mig, legat tätt intill min kudde, snusat och spunnit,  så jag undrat om det kommer en bil eller något.


 


Vilket korkat svar jag gav på KMs kommentar igår. Skrev liksom inte färdigt. Han hade alldeles rätt i att W inte fanns med bland mina bokstäver, hade redan klistrat på W på möbeln nämligen, men det skrev inte jag. 

Det var fler bokstäver som var klistrade och några hade jag dubbelt när jag tog bilden. 


    

gårdagens bild                  


Så kan det bli när huvudet inte är med!


Häromkvällen när jag kom hem så hade Akka överträffat sig själv genom att putta ner min ställning med tallrikar.

På översta tallriken låg det nämligen en lite bit kaka och den skulle hon ha tyckte hon.

Flera tallrikar hade givetvis gått sönder, tråkigt nog och jag blev allt annat än glad.

Av kakan fanns det förstås inga spår, men vem hade väntat sig det.


 


Det känns som att vintern är en tråkig tid för mina innedjur. Ju längre tiden går och det är kallt, snöigt eller vått och rått ute så blir deras energi mer och mer uppdämd och dom hittar på saker som dom annars inte ger sig på.

Katterna klättrar på väggarna och är på ställen de normalt inte undersöker eller klättrar på. En hel del rivs ner och går isönder. Givetvis får dom gå ut men det passar inte och om dom skulle ge sig ut när solen skiner så tar det inte många minuter förrän dom meddelar mig att dom vill komma in igen. Ganska tröttsamt måste jag säga.


Nu tittar solen fram och det gnistrar i snön. Dags för hönshantering och hundpromenad. Sen mot stora staden!

Vi hörs,



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helene - 31 januari 2019 14:09

Nu är jag på plats och tänker faktiskt försöka ge mig på att blogga lite oftare.Lusten att skriva är inte borta men jag skriver i helt andra sammanhang nu för tiden.Jag kan berätta att livet inte ser lika dant ut nu som det gjorde 2015 i november.När...

Av Helene - 15 juli 2017 00:25

Sist jag skrev var i april 2015.Det är över 2 år sedan.Den senaste veckan har jag känt ett visst sug att skriva igen så nu blir det snart några nya inlägg.Livet har liksom sprungit ikapp mig och numera är jag pensionär, sittandes i rullstol för det m...

Av Helene - 20 april 2015 19:04

Men oj, jag har visst en blogg som bör tas omhand. Ser ju att en och annan kollar om jag skriver något. Hej på er!   Nu för tiden arbetar jag som lärare. Det var några år sedan. Det är ungefär som att cykla. Inte sjuttan har jag glömt pre...

Av Helene - 30 januari 2015 00:08

Ny hemsida äntligen! Den gamla tog liksom slut av någon anledning. www.kurhomeopati.com heter den. Välkomna in på sidan!   Med risk att hamna i dispyt med något troll så lägger jag ut min fb länk också.https://www.facebook.com/CurenturDjurh...

Av Helene - 16 januari 2015 21:50

Fredag kväll. Kallt i huset. Glömde att ta in ved förut så jag får skylla mig själv.Göteborg fick besök av mig idag igen.Hjälpte min mamma en stund med sjukbesök.Det är jobbigt för henne att åka till sjukhuset varje dag för att hälsa på sin livskamra...

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards