Alla inlägg den 16 februari 2013

Av Helene - 16 februari 2013 11:59

 


Finns det någon därute som vet något om denna växt som blommar just nu? Jag har haft den i snart 10 år och aldrig sett den blomma förut så jag tycker nog det är lite märkligt.


Datorn krånglar fortfarande men jag har upptäckt att om jag inte använder chrome så går det mycket bättre.

Det blir så stökigt och mycket tid går åt i onödan när denna tingesten inte fungerar som den skall.

Har kollat det jag kan kolla på egen hand. Virusskydd bla, uppdaterat windows och lite till.


Idag är det lördag och jag skall leta efter ena halvan av min bilnyckel! Låter nog lite skumt men nyckeln har gått sönder och själva metalldelen har hoppat av från det svarta gummit som sitter i nyckelknippan. Båda delarna behövs för att kunna starta bilen. 

Den här lilla metallbiten är ca 3 cm lång och lite vinklad. Den finns någonstans mellan bilen och min hall. Den kan ligga i snön, jippie och den kan ha gömt sig i bilen för i hallen finns den inte.

Jag har gått igenom allting som finns i hallen och krattat försiktigt på vägen från bilen och till ytterdörren. Nu står själva bilen på tur. Microrensning bland allt skumt som ligger i bilen in i mellan skrymslen och vrår där du inte kommer åt utan något att peta med. Hur kul är detta på en skala från ett till bäver?

Nu tänker någon att det är bra att plocka fram extranyckeln eller hur?

Extranyckeln är sedan förra ägaren i bitar den med och jag vet inte var dessa delar befinner sig efter min flytt hit.


Jag har alltså att göra hela dagen idag och det är dags att sätta igång nu!


I överigt hade jag en mysig fredagskväll hos Ulrika och Peter med en god middag och gott vin till det.



Köp tulpaner - det är såååå fint!












Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards