Alla inlägg den 6 februari 2013

Av Helene - 6 februari 2013 11:26

För fem minuter sen åkte plogen förbi. Det har kommit en del snö i natt. Det ser förstås väldigt fint ut och så länge snön är orörd och ingen har tassat omkring i den så är det sagolikt.


Världens enklaste backe har jag ju inte som jag skrivit om tusen gånger men faktiskt är den hittills farbar.

Det var toppen att plogen kom nu, trodde nog att han skulle dyka upp fram i kväll när han jobbat färdigt på sitt vanliga jobb.

Nu kan jag nog med gott samvete åka härifrån och även komma hem utan en lång promenad uppför backarna.


Innan jag ger mig av härifrån måste jag nog ta tag i snabeldraken.

Djuren fäller så jag tror jag skall bli tokig. Det är hundhår och katthår precis överallt. I drivor, det har hållt på ett bra tag nu.

Hur jag än håller undan dagligen så känns det inte så fräscht som jag skulle vilja att det gjorde.

Tyvärr är det svårt att dammsuga rent vissa textilier och håren borrar sig in. Hur kul är det på en skala?


Har idag boostat mig med positiva kommentarer om min sovrumsbild. Det känns så kul att andra också tycker att det ser fint ut och kanske till och med vill ha det lika dant.

Då mår jag toppen.


Har en ny önskelista förresten så om någon därute har tips eller vill bli av med något som jag har på min önskelista, hör av er.


Helénes önskelista

  • diskmaskin, bänk ev.
  • frysskåp
  • soffa/sängbottnar
  • arbetsbod/ar

Detta är vad jag önskar mig just nu!


Nu blir det dammsugning och sen ut i snön!


Köp en primula, dom é så fina!



Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards