Direktlänk till inlägg 8 februari 2013

Nostalgi och stor kärlek

Av Helene - 8 februari 2013 19:41

 


Min superkompis Benson, Sargent Pepper! En fantastisk kompis som jag fortfarande längtar efter.......


Nostalgi! Ja, jag har drabbats av det just nu.

Börjar längta efter en grosserhund igen, den härligaste rasen av alla!

Kan undra om det inte får plats åtminstone en sådan här hemma......hmmm.


Har tittat lite i gamla fotoalbum och då dök det upp en bild som jag tycker var kul.

Den påminde mig om hur roligt jag tyckte det var att måla både på golv, dörrar och bord.

Himmel vad jag höll på med alla möjliga små projekt även om det nu är väldigt länge sedan. Tror att bilden är tagen 1995 eller 96. Projekten fortgår, jag håller fortfarande på som ni väl märkt om ni följt mig.

   


 




Här har jag målat skafferidörren med drickamålning och dekorerat med handmålade katter. Köksbordet fick samma behandling men med ditmålade underlägg. Bordet lackades med båtlack och ytan höll i nästan 10 år. Helt otroligt.

Golvet fick sig också en omgång. Jag minns att jag verkligen gillade mitt golv.

Tyvärr höll inte golvet för alla hundtassar så med tiden blev det en blå ful plastmatta som fick pryda golven i kök och hall.


En av mina grossertikar, Morda, älskade att öppna sopskåpet och undersöka bänkar och bord efter ätbara ting.

Ibland rev hon ju olyckligtvis ner saker som inte var ätbara också. Färgburk med vit lackfärg tex......vid tillfälle rev hon sönder en strösockerpåse som inte var öppnad. Jag hade sockerkorn över hela huset i evigheter.....

När golvet var nymålat och det inte var meningen att man skulle gå på just den dagen så hade Morda lyckats ta sig in i köket och länsat sopskåpet. Innehållet i påsen bestod av kaffesump och fruktskal mm. Fruktskalen och övrig gegg var enkelt att ta bort men kaffesumpen var det värre med. Jag hade intrampat och inmålat halkskydd på det golvet fortsättningsvis.


Här kommer en bild på Morda, Queen Bavmorda! Bilden tagen 9 januari 1993!


 












Elementp
 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helene - 31 januari 2019 14:09

Nu är jag på plats och tänker faktiskt försöka ge mig på att blogga lite oftare.Lusten att skriva är inte borta men jag skriver i helt andra sammanhang nu för tiden.Jag kan berätta att livet inte ser lika dant ut nu som det gjorde 2015 i november.När...

Av Helene - 15 juli 2017 00:25

Sist jag skrev var i april 2015.Det är över 2 år sedan.Den senaste veckan har jag känt ett visst sug att skriva igen så nu blir det snart några nya inlägg.Livet har liksom sprungit ikapp mig och numera är jag pensionär, sittandes i rullstol för det m...

Av Helene - 20 april 2015 19:04

Men oj, jag har visst en blogg som bör tas omhand. Ser ju att en och annan kollar om jag skriver något. Hej på er!   Nu för tiden arbetar jag som lärare. Det var några år sedan. Det är ungefär som att cykla. Inte sjuttan har jag glömt pre...

Av Helene - 30 januari 2015 00:08

Ny hemsida äntligen! Den gamla tog liksom slut av någon anledning. www.kurhomeopati.com heter den. Välkomna in på sidan!   Med risk att hamna i dispyt med något troll så lägger jag ut min fb länk också.https://www.facebook.com/CurenturDjurh...

Av Helene - 16 januari 2015 21:50

Fredag kväll. Kallt i huset. Glömde att ta in ved förut så jag får skylla mig själv.Göteborg fick besök av mig idag igen.Hjälpte min mamma en stund med sjukbesök.Det är jobbigt för henne att åka till sjukhuset varje dag för att hälsa på sin livskamra...

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards