Direktlänk till inlägg 17 maj 2011

The living matrix och annat

Av Helene - 17 maj 2011 11:46


 

I dag var jag uppe ganska tidigt. Blev väl inte överlycklig över vädret men vad kan man göra åt det?!

Matade hönorna och tog dagens första kopp med kaffe. Tyvärr är mitt vanliga kaffe slut så det fick bli pulvervarianten med mycket mjölk i.

Hundarna gjorde en snabb utflykt med start från vardagsrummet. Jäklar vad dom försvann fort rätt ut i skogen åt grannens håll. Jag väntade fem minuter sen drog jag efter med bilen. Jodå, dom hade rusat som idioter upp till granngården och var nu på väg hem verkade det som. In i bilen med två överlyckliga hundar som tyckte att dom hade gjort dagens vaktarbete till fulländning.

Jag var bara sur. Jag gillar inte när dom bara rusar iväg sådär!


I övrigt har jag irriterat mig över msnstartsidans idiotiska rubriker. Bara ett smakprov....Bli snygg på 5 minuter - dejting, stolt över sin kropp - ätstörningar, smekmånadsfirande...., långa ben på catwalken...., sorg - en stjärna har förlorat sin hund (den blev 15 år), Arnold S fick barn med en anställd, Demi Lovato vågar visa upp sin kropp, Alla kändisar på premiärmingel osv i all oändlighet....

Tyvärr handlar denna starsida inte om annat än kroppar, kärlek, skilsmässor, smekmånader, ätstörningar. party, bröst, lägga sig under kniven eller inte, skönhetstips, hur du blir snygg på 5 minuter, att skaffa en karl, smink, kläder, urringningar eller inte och så kändisar förstås .....

De gånger det verkligen händer något samhällsomstörtande eller så, ja då kan det hända att det syns i  en liten rubrik på ett undanskymt läge...såklart säljer inte det på samma sätt som den andra skiten.

Jag vet vad ni tänker...hon fattar ju ingenting, det är ju såhär det är.....ta bort den där starsidan om du inte gillar den.....

Jag vet att jag lätt kan göra det, jag ser det här varje dag och just idag irriterade det mig mer än vanligt. Tror att detta är en bit av alla stackars tonåriga tjejers dilemma. Ofta skriker ju rubrikerna ut att man skall vara snygg, fräck, sminkad, visa upp sig mm. Dessutom verkar det som att man kan göra precis som man vill bara man skapar rubriker....stackars tonåringen som är en alldeles vanlig tjej...vilken press på henne!

Nog om detta!


Här kommer Tyson igen!


     


Idag sover alla katterna inne. Regnet lockar inte till uteaktivitet.

Själv hade jag gärna tagit en sväng i Göteborg och trillat in på något café för en god fika. Så blir det liksom inte även om jag vill det.


I går eftermiddag kom Ulrika hit på sin fina islänning för att hämta mig och Lisen.

Toppen att slippa gå med henne själv.

Vi släppte dom direkt i hagen. Mums för Lisen, nu blir det inget hö på ett tag.

Vi fyllde på karet med vatten och hämtade saltsten. Till sist hämtade vi de andra två islänningar så nu går den lilla flocken och knaprar gräs i en underbar hage inte långt här ifrån.

Att släppa ihop Lisen med det här gänget var lätt som en plätt. Visst sprang dom lite men det var snart överstökat.

Känns tomt härhemma. Nu får hagarna vila och jag ostört fixa färdigt med grenar och annat som fortfarande ligger ivägen.

Tänker också passa på att byta ut all stängseltråd tills dom kommer hit igen.

Får väl skaffa mig en röjsåg också så att jag kan ta bort allt som kan tänkas lägga sig på tråden och störa strömmen.

Den här gången blir det grön tråd.


Nu skall jag se en film som heter The living matrix - a film on the new science of healing.

I filmen redovisas en helt ny syn på universum - ett universum där allt är energi och där våra tankar styr det som sker.

Visst låter det spännande?

Vi hörs


 
 
Ellis

Ellis

17 maj 2011 18:51

Vad mysigt med Lisen att få lite Isländskt sällskap :). Kikar in här ibland för att se hur du har det:). Kram

http://imtalentedwithreason.blogg.se

Helene

17 maj 2011 21:49

Hej Ellie! Jag tittar in på din blogg också, senast idag var jag där en sväng!
Lisen går med tre islänningar 2 km härifrån. Det verkar funka jättebra!
Kom hit och rid på henne i sommar, Lisa skall sätta igång henne säger hon :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helene - 31 januari 2019 14:09

Nu är jag på plats och tänker faktiskt försöka ge mig på att blogga lite oftare.Lusten att skriva är inte borta men jag skriver i helt andra sammanhang nu för tiden.Jag kan berätta att livet inte ser lika dant ut nu som det gjorde 2015 i november.När...

Av Helene - 15 juli 2017 00:25

Sist jag skrev var i april 2015.Det är över 2 år sedan.Den senaste veckan har jag känt ett visst sug att skriva igen så nu blir det snart några nya inlägg.Livet har liksom sprungit ikapp mig och numera är jag pensionär, sittandes i rullstol för det m...

Av Helene - 20 april 2015 19:04

Men oj, jag har visst en blogg som bör tas omhand. Ser ju att en och annan kollar om jag skriver något. Hej på er!   Nu för tiden arbetar jag som lärare. Det var några år sedan. Det är ungefär som att cykla. Inte sjuttan har jag glömt pre...

Av Helene - 30 januari 2015 00:08

Ny hemsida äntligen! Den gamla tog liksom slut av någon anledning. www.kurhomeopati.com heter den. Välkomna in på sidan!   Med risk att hamna i dispyt med något troll så lägger jag ut min fb länk också.https://www.facebook.com/CurenturDjurh...

Av Helene - 16 januari 2015 21:50

Fredag kväll. Kallt i huset. Glömde att ta in ved förut så jag får skylla mig själv.Göteborg fick besök av mig idag igen.Hjälpte min mamma en stund med sjukbesök.Det är jobbigt för henne att åka till sjukhuset varje dag för att hälsa på sin livskamra...

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards