Alla inlägg den 16 maj 2011

Av Helene - 16 maj 2011 12:16


  

Tyson i drömmarnas värld!


Hämtade precis in tvätten innan regnet öser ner igen.

Luktar gott om rena lakan!

Idag börjar min sista semestervecka.

Känns lite trist. det finns så mycket mer jag skulle vilja hunnit göra.


I lördags hämtades Rosie och Sally. En dag tidigare än det var tänkt.

Båda fick åka med till det nya stället.

Gott för dom med en engagerad ägare som har all tid i vägen för damerna.

Camilla är väldigt nöjd med att ha fått ett bra hem till dom. Det är ju inte världens enklaste att hitta hem som man själv gillar.

För det är ju så att själv tycker man att ens eget sätt att sköta sina djur på är det bästa, den stora frågan är ju om det då¨kan finnas någon annan som är lika bra på det, eller till och med bättre.....

Lisen gnäggar lite då och då efter sällskap. Såklart skall hon inte gå ensam här.

Det känns inte så bra.  Antingen kommer det en ny stjärna under helgen eller så får hon gå med några trevliga islänningar ett tag i sommar tills det dyker upp någon som vill göra Lisen sällskap här i vinter.

I natt har hon varit inne för ovanlighetens skull. Jag fick spader i allt regn i går kväll, hon bara stod där i ösregnet alldeles stilla.

In med hö och en hink med dagens muslimål plus en hink med vatten, sen hämtade jag henne och hon hade brått in under tak kan jag säga.

I morse var hon lugn och fin och åt sitt hö i godan ro, sen blev det hagen igen.


   

Här är min veranda i ny tappning. Alltid fint med vita staket eller hur?

 

   

Leo och Akka i solen på verandan. Leo ligger ofta såhär av någon anledning.

 

Idag har jag inte gjort så mycket mer än att försöka rätta till presenningen som ligger på stalltaket. Det blir färdigt i sommar men tills dess måste jag förankra presenningen bättre så den inte flyger sin kos, när det tar i att blåsa.

Är så trött på att vissa saker aldrig blir färdiga.


Nu skall jag ta en kopp kaffe och sedan lägga mig på min sköna säng, tänker läsa lite idag, det är så härligt.

Vi hörs





Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards