Alla inlägg den 21 maj 2011

Av Helene - 21 maj 2011 19:45

 

Det här är rätt mysigt att se när man kommer till hagen med vatten.

Alla hästarna tillsammans!

Björk är mest nyfiken på oss och är på väg att kolla läget.

Hon skall ha föl i slutet av månaden. Det är spännande.

Lisen står med huvudet i marken, hon äter hela tiden! Inte så bra för utseendet, hon blir ganska rund - fort.


   


Här är Skarfur och Björk. Tyvärr ingen bra bild på Kiljan men det kommer.

Lisen däremot ......


 

Hon är allt rätt fin......!


 

Kiljans mule med tillhörande flugor ser du här.

Kiljan hade fullt upp med Lisen häromdagen men nu verkar han ha lugnat sig och låter henne vara med i gänget.


Idag har jag fått hem lite stolar för målning. Skall måla två stolar och en pall åt Ulrika. Nu var det ett tag sen jag höll på med detta roliga arbete så det var bara att plocka fram slipmaskinen, färgerna och försvinna in i den skapande världen.

Började med en redan grundmålad stol och gned in grön färg som en start.

Nu skall det torka ordentligt bara. Det tar några dagar eftersom jag använder mig av konstnärsoljefärg.

I morgon drar jag igång med stol nr 2 och pallen.


Ulrika vill inte ha något rörigt mönster även om hon tycker att det är både charmigt och roligt.


 


Det här blir för mycket av allt :)

Här har jag frossat i färger och jag minns att jag hade hur roligt som helst när jag höll på. Mådde riktigt bra faktiskt.

Jag tor att jag målade den här stolen 2004 eller så.


I alla fall så är det roligt att någon uppskattar mina målade stolar och vill att jag skall göra fler.

Har som vanligt 1000 ideér, ibland är det störande.


I går kväll satt jag framför datorn och tittade på svtplay. Om barnen i Mark, ni vet.

Jag hann med att bli spyfärdig, generad över chefernas och politikernas tafatthet och den allmänna klantigheten. Det är så hemskt med att alla skyller på alla och att information inte går fram. Viktiga papper finns inte med eftersom det sitter en eller annan psykolog i ett hörn och tycker..... informationen till politikerna som skall fatta beslut måste ju kunna vara komplett, eller? Gapade högt vid flera tillfällen och höll på att stänga av alltihop för jag tycker det verkar fullständigt vansinnigt. Sen läser man på msn och på löpsedlarna idag att Mark har flyttat på tre barn till......bara sådär......mot alla ordningar som finns.....mitt på dagen i skolan inför alla andra.

Ok, jag vet att vi inte vet allting om dessa ärenden men......nog verkar det som att vuxenvärlden inom socialtjänsten i Mark inte spelar på samma planhalva som alla vi andra.

Tyvärr är det så att jag själv sett lite för mycket av klantigheter inom socialtjänsten,inte i Marks kommun, så jag är inte förvånad precis.

Just nu är Mark i rampljuset, det kunde lika gärna varit en annan kommun, den jag bor i tex.

Människor anar inte vad som pågår hos de utbildade socionomerna inom soc.

Jag vet att det finns kanonfolk där också som med ödmjukhet och fasthet försöker sköta ett svårt arbete inom ett heriarkiskt system och utan rätt att fatta beslut.

Sen finns det dom som borde byta yrke........dom är livsfarliga...


Min dotter skriver på ett arbete som bland annat handlar om att barn har rätt till föräldrar men har då självklart alla föräldrar rätt till sina barn? Något att fundera på eller hur?


Nu blir det TV innan jag däckar. Idag är jag trött!



Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards