Alla inlägg under juni 2010

Av Helene - 8 juni 2010 22:24

Min student!



Nu är det avklarat sen några dagar!

Allt var superlyckat på alla håll och kanter, framför allt var Lisa nöjd med allt som hänt under dagen.

Jag hämtade henne på Göteborgs central kl. halv sex på morgon......hon hade så ont i fötterna att hon inte kunde gå ordentligt!!!! Dessutom var hon hes och värre blev det ju närmare vi kom hennes säng. Snacka om att behöva sova några timmar! :)


  


Bror och syster!



Klockan tolv, natten innan studentutspring, ringde Lisa och var förtvivlad! Företaget som dom hade hyrt sitt flak från ringde henne fem i tolv och meddelade att dom inte skulle komma för deras flak var inte godkänt - helt plötsligt!

Vad gör man åt det mitt i natten?

Jag blev nog lika upprörd som Lisa var.

Flaket ni ser på bilden är rena undret att vi hastigt fick tag på och en ren och skär lycka för klassen! Vi hann ju inte smycka det så mycket men vad gjorde det, huvudsaken var ju att dom kunde åka tillsammans med alla andra i kortegen genom Kungsbacka. 

Vad som i övrigt hänt sen jag skrev sist har jag ingen aning om...är ganska utpumpad för närvarande. Nu blir det dusch och skutt i bingen.

Vi hörs


Av Helene - 3 juni 2010 16:58

Idag har jag slumrat i några timmar. Jobbade natten och var ganska sömnig när jag kom hem.

Fram på em tog jag en sista tur till byn för att inhandla blomma till ungen i morgon. Det var ju studentuppvaktning som morgondagen skall ägnas åt.

Allt är klart i matväg och alla andra prylar som skall med är packade. Jag ligger före schemat den här gången.

Hann till och med in i cykelreparationsbutiken för att höra om mitt skottkärredäck var fixat......inte då, men han  hade tid just nu, hmmmmm, han måste ha glömt det eftersom det var mer än tre veckorsedan som jag lämnade det.

I butiken stod en man i 75 årsåldern och malde på om sin gräsklippare som han haft i 22 år och som han aldrig hade behövt laga kedjan?! på. Hur vanligt är det ville han veta, hur ofta går dom kedjorna av egentligen och hade han möjligtvis varit klok som alltid bytt olja ordentligt på sagda pryl. Det var med en oerhörd stolthet han talade om sin gräsklippare och jag blev förbluffad över hur vi faktiskt

kan känna stolthet över underliga saker som vi hanterar.

Nä, hans kedja hade inte gått av, han bara undrade.

Nästa kund ville ha olja till sin åkgräsklippare och även till sina tre andra klippare också. Genast såg jag oändliga områden med nyklippt gräs framför mig. Han frågade massor om de olika oljorna och om det möjligtvis var bättre med en dieseldriven........förmodligen en människa som ägnar mycket tid till sin gräsmatta hur stor eller liten den än är. Han hade broschyrer i handen så jag gissar att han var på väg att investera i en ny av någon sort. När han väl bestämt sig för vad han skulle ha började han tala om hur han sköter sin åkklippare och hade en lång utläggning om hur han byter olja när han kört vissa timmar och hur bra det hade fungerat.

Butiksägaren började skurva på sig och visste till slut inte hur han skulle avsluta samtalet. Efter oändlig tid blev det min tur! :)

Lyckades också få med mig bensin till min egen klippare. Stolt är jag över det kan man säga eftersom jag har en förmåga att glömma det hela tiden.

Nu skall jag snart ge mig av till dottern för att hämta hem kläder och annat som finns i lägenheten. Lär inte hinna det i morgon.

Ha det bra det skall jag!


Av Helene - 2 juni 2010 15:22

Irritationen var över alla gränser i går kväll och inte blev det bättre i dag på morgonen. Min livslina var kapad....eller mitt internet var borta!

Tur att det gick att fixa trots att det fortfarande är störniingar hos min leverantör! Livet återvände sakta men säkert när mejlen var kollade.

Solen strålar över liten röd stuga och det är kanonhärligt.

Tyvärr var jag tvungen att åka till byn för att inhandla diverse till fredagens studentfirande. Nu har jag fixat tre pajer, plockat ner allt som skall med förhoppningsvis och tänker nu kolla in om jag kan få med ett trädgårdsbord i bilen.

Lisa ville ha paj av någon anledning och varför inte tänkte jag. Det blev en purjolökspaj - supergod, en grönmögelpaj och en med broccoli och skinka.

Vi skall fira Lisas student på skolan!

Märkligt sätt att sköta detta på men det var det enda som passade just på fredag.

Många av tjejerna som går på skolan kommer långväga ifrån och tänker inte åka hem på kvällen eftersom det är lite röj på  stan.

Alltså får deras familjer ha picknick och då blev det skolhuset som fick vara festlokalen. Jag tror att det kan bli supertrivsamt även om det samtidigt krävs lite aktivitet utöver det vanliga. Maten skall vara lätt att transportera, alla tillbehör får vara enkla och dukningar mm får bli som det blir!

I övrigt har Lisen och Rosie kommit hem igen. Dom har varit hos grannar och betat av det lilla gräs som finns i hagarna där.

Jag har lyckats muta gräsklipparen att starta vilket kändes mycket bra. Hann klippa halva gräsmattan när bensinen tog slut! Nu gäller det att komma ihåg att köpa hem det och att få med sig dunken i bilen. Jag är ett snille på att glömma den.

Har också gjort en skylt till Lisa under dagen. Det skall ju vara sådant också.

Hoppas att hon blir nöjd med mina ansträngningar.

Nu skall jag diska och plocka undan i köket. Snart är det klart med paj nr 2 som skall ut från ugnen. Sedan är det bara trean kvar!

Kram till er alla, vi hörs

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards