Alla inlägg den 27 juni 2010

Av Helene - 27 juni 2010 09:45

Midsommarhelgen går mot sitt slut. Eftersom jag har jobbat i stort sett hela tiden så har jag inte en susning om vad som hänt runt omkring mig.

Vaknade precis till en rätt mulen dag. Insåg snabbt att jag måste fylla på kyl och frys med diverse ätbart.

Veckan kommer att bli rätt jobbig. Jag väntar på svar från ett jobb jag sökt och som jag tycker att jag borde ha stora möjligheter att få men det är ju vad jag tycker. Kollade runt lite på jobbet igår och det dyker upp ny info hela tiden.

Konstigt att en arbetsgivare kan lägga ut lediga jobb om det ändå är så att övertaliga har förtur till tjänsten. Kan man inte kolla sånt först innan man ger förhoppningar till arbetssökande.

Ibland blir jag riktigt låg när jag tänker på hur jag har lagt så mycket energi och arbetsglädje i jobbet under åren och idag behövs jag inte längre någonstans. Det jag har med mig av erfarenhet är inget värt längre. Det är inte roliga tankar som far genom huvudet på mig precis.

Arbetsmarknaden är fruktansvärt tuff och det är rena lyckträffen om du idag får ett jobb när du är 55 +. För mig är det ingen ålder men jag är säker på att det är det för diverse arbetsgivare.


Nä, jag tror att jag får ta en  tur i trädgården och titta på det växande livet i form av blommor. Kanhända ger det mig lite mer energi för att få en härlig dag!

  

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards