Alla inlägg den 30 juni 2010

Av Helene - 30 juni 2010 18:18

   Vissa dagar är bara så röriga.

Sov som en stock till halv två efter nattens jobbande.

Slängde mig iväg till banken och skyndade mig hem för att städa upp här hemma.

Får besök i morgon kl.10.00

På vägen passade jag på att hämta posten. Där låg en påminnelse om bilförsäkringen och jag blev helt förvånad. Visserligen har jag ändrat en del på den och på hur den skall betalas men jag har också blivit lovad att det skulle fungera from nu. Det gör det alltså inte och jag kastade mig på telefon för att få besked om problemet. 

Tre gånger bröts samtalet när dom kopplade mig vidare, jag ringde upp igen efter varje gång det bröts och varje gång hamnade jag längre ner i telefonkön såklart och sen bad dom mig återkomma i morgon eftersom avdelningen jag försökte nå hade stängt när jag väl fick pratat med telefonisten för fjärde  gången.

Helt otroligt att man på åtminstone tre försök inte kommer fram utan blir bortkopplad. Irritationsmoment tycker jag.

Nåväl, då ringer min chef och berättar att jobbet jag sökt gick till en person som

vad jag förstod redan arbetade i kommunen.

Skönt att hon ringde så fort tycker jag. Det uppskattade jag även om jag blev utan anställning.  

Och nu till något helt annat....

Min arbetskamrat Mariette har valpar hemma!

Hennes underbar Aussihund har fått 6 fina valpar. Tre tikar och tre hanar, två med helsvans, två med halvsvans och två utan för så kan det bli i den här rasen.

Alla valparna är svarta och vita men mamma hund har en alldeles egen färg.


  



Visst är hon fin där hon liggger tillsammans med valparna?

Nu är valparna två veckor och på väg att börja utforska större områden än sin valplåda. Mariette hade tagit fina bilder på deras försök att kaxa till sig och sköna poser när dom sover.

Gå in på hennes blogg och titta på fler bilder.

http://bloggis.se/blörkås

Här kan du komma i kontakt med Mariette och hennes hundar.

Mariette gör getost från mjölk som kommer från hennes egna getter.

Mariette gör också saft och sylt med mumsiga smaker. Kanske hennes butik är öppen om du åker dit.

Ibland kör hon nygifta med sin härliga nordsvensk och en läcker vagn.

Hon finns i Härryda.

Tyvärr har hon ingen hemsida än men jag gissar att det kommer så småningom. Nu får du nå henne via hennes blogg istället.


  


Ha det bra resten av kvällen...vi hörs  

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards