Direktlänk till inlägg 23 juni 2010

Anarki på banken

Av Helene - 23 juni 2010 14:12

Idag var jag på bankbesök. Himmel vad det var mycket folk därinne. När jag väntat på min tur i 15 minuter så började turnummerapparaten att skena vilket gjorde att folk plötsligen verkade tro att det var fritt fram att gå fram till kassören. Jag häpnade över detta. I synnerhet som de som ville ha sin egen ordning var gamla människor. Visst kan man ju nu tycka att gamla skall  ha förtur men det funkar ju inte riktigt på det viset.

En äldre man som hade svårt att gå hasade sig fram till kassan. Han hade nummer långt efter mig. Jag kan säga att jag blev lite putt för jag hade förstås lika brått som alla andra. Väl vid kassan var ha snabb att lämna fram sina papper och sen påbörjades en lång process innan han var klar. Jag nästan studsade, tiden gick.....andra som väntade började sucka högt och tydligt. Irritationen växte. Kände att det var tur att jag inte skulle ta lång tid på mig när det väl var min tur.

Jag hade kunnat rusa förbi honom för att komma före men av någon anledning gjorde jag inte det. Min tid på banken varade i 25 minuter innan jag kunde sätta mig i bilen igen.

Det slog mig att vi blir så lydiga så fort det finns en ordnad kö eller kölappsystem, har vi inte det utbryter anarki. Jag vet inte vilket som är bäst om jag skall vara ärlig.

För en stund sen åkte Lisa på midsommarturné med en kompis. Jag tror att dom återkommer på midsommardagen.

Helgen blir inte som vanligt i år. Jag jobbar och skall göra dom timmarna som jag fått. Var ju lite osäker på hur det skulle bli för mig.

Idag skall jag städa hela huset har jag bestämt. Påbörjade städprojektet i morse och har inte kommit längre än att slänga ut alla mattor. Det tar en evig tid att plocka bort allt onödigt som hamnat på fel ställe. Kläder, handdukar,  prylar, post mm.

I tvättmaskinen ligger mitt sängöverkast. Hade en plan att solen skulle skina i dag så att det skulle torka fort men det verkar som om det inte blir så. Regnet hänger i luften och solen verkar ha tagit semester.

Alla knotten mår däremot bra och gör att det är mindre attraktivt att vara ute. Jag vill ha sol så att dessa illbattingar håller sig borta åtminstone på dagtid!

Nu är det dags för dammvippan, ha det till nästa gång

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helene - 31 januari 2019 14:09

Nu är jag på plats och tänker faktiskt försöka ge mig på att blogga lite oftare.Lusten att skriva är inte borta men jag skriver i helt andra sammanhang nu för tiden.Jag kan berätta att livet inte ser lika dant ut nu som det gjorde 2015 i november.När...

Av Helene - 15 juli 2017 00:25

Sist jag skrev var i april 2015.Det är över 2 år sedan.Den senaste veckan har jag känt ett visst sug att skriva igen så nu blir det snart några nya inlägg.Livet har liksom sprungit ikapp mig och numera är jag pensionär, sittandes i rullstol för det m...

Av Helene - 20 april 2015 19:04

Men oj, jag har visst en blogg som bör tas omhand. Ser ju att en och annan kollar om jag skriver något. Hej på er!   Nu för tiden arbetar jag som lärare. Det var några år sedan. Det är ungefär som att cykla. Inte sjuttan har jag glömt pre...

Av Helene - 30 januari 2015 00:08

Ny hemsida äntligen! Den gamla tog liksom slut av någon anledning. www.kurhomeopati.com heter den. Välkomna in på sidan!   Med risk att hamna i dispyt med något troll så lägger jag ut min fb länk också.https://www.facebook.com/CurenturDjurh...

Av Helene - 16 januari 2015 21:50

Fredag kväll. Kallt i huset. Glömde att ta in ved förut så jag får skylla mig själv.Göteborg fick besök av mig idag igen.Hjälpte min mamma en stund med sjukbesök.Det är jobbigt för henne att åka till sjukhuset varje dag för att hälsa på sin livskamra...

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards