Direktlänk till inlägg 13 juni 2010

Sömngångaren

Av Helene - 13 juni 2010 14:18

  

Aklejan  har vuxit till sig! Två färger har det blivit. Jag gillar det!


Vissa dagar är allmänt röriga! Idag har jag sovit halva dagen eftersom jag arbetat i natt. Det blir så konstigt sådana dagar.

Dessutom hänger regnet alldeles ovanför huset och jag bara avskyr det just nu.

Vill ha uppehåll ett tag och gärna lite sol.

Mina petunior ser ut som om dom skall ge upp och det verkar som om det bara är ogräset som växer.

Lisa kommer hem idag efter ett antal dagar med bästa kompisen. Hon påstår att hon tagit ett dopp i havet......nu har hon drabbats av bihåleinflammation ovanpå detta. Kan det ha ett samband?

Själv skall jag ut till en patient och kolla in hans rasp/muggproblem sedan bär det av ett par mil åt andra hållet där jag skall titta på en häst, åt en kompis, inte till mig alltså. Har jag tur så klaffar det med tåget som Lisa kommer med vid sextiden.

Behöver handla diverse mat idag också. Det tycker jag är så tråkigt så det finns inte....tar ju slut hela tiden :)

I morgon är en ny arbetsdag. Skall vara på daglig verksamhet. Det växlar hela tiden när det gäller mina pass. Korttids, daglig verksamhet och vaken natt.

Ibland känns det som att dygnen bara försvinner i ett töcken och jag har ingen koll på något. Det är nog inte så lyckat att blanda dag och natt. Det tar på en i längden. I juli och augusti skall jag bara jobba vaken natt. Det skall bli bra tycker jag. Har ett schema också så nu kan jag planera in lite trevligheter. Det behöver jag. Har snart jobbat i 16 månader utan  semester. Som vikarie har man ju liksom inte betalt under de vanliga semesterveckorna. Lite pressande kan jag nog säga.

Nä, nu är min mage färdig för lite mat. Det får bli en macka så länge!

Vi hörs

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helene - 31 januari 2019 14:09

Nu är jag på plats och tänker faktiskt försöka ge mig på att blogga lite oftare.Lusten att skriva är inte borta men jag skriver i helt andra sammanhang nu för tiden.Jag kan berätta att livet inte ser lika dant ut nu som det gjorde 2015 i november.När...

Av Helene - 15 juli 2017 00:25

Sist jag skrev var i april 2015.Det är över 2 år sedan.Den senaste veckan har jag känt ett visst sug att skriva igen så nu blir det snart några nya inlägg.Livet har liksom sprungit ikapp mig och numera är jag pensionär, sittandes i rullstol för det m...

Av Helene - 20 april 2015 19:04

Men oj, jag har visst en blogg som bör tas omhand. Ser ju att en och annan kollar om jag skriver något. Hej på er!   Nu för tiden arbetar jag som lärare. Det var några år sedan. Det är ungefär som att cykla. Inte sjuttan har jag glömt pre...

Av Helene - 30 januari 2015 00:08

Ny hemsida äntligen! Den gamla tog liksom slut av någon anledning. www.kurhomeopati.com heter den. Välkomna in på sidan!   Med risk att hamna i dispyt med något troll så lägger jag ut min fb länk också.https://www.facebook.com/CurenturDjurh...

Av Helene - 16 januari 2015 21:50

Fredag kväll. Kallt i huset. Glömde att ta in ved förut så jag får skylla mig själv.Göteborg fick besök av mig idag igen.Hjälpte min mamma en stund med sjukbesök.Det är jobbigt för henne att åka till sjukhuset varje dag för att hälsa på sin livskamra...

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards