Direktlänk till inlägg 12 februari 2013

Bokstavsklipp

Av Helene - 12 februari 2013 14:18

 


Majsan i högläge, hon sitter ovanpå mitt vitrinskåp och blickar ner på mig där jag sitter vid datorn.



Idag är det riktigt ruggigt tycker jag.

Borde egentligen elda för husvärmen men veden tog slut igår och jag har inte orkat hämta mer i vedboden än.


Idag har jag klippt bokstäver. Arbetar med en barstol åt en bekant och har haft svårt att komma fram till hur jag skall dekorera den.

Har plockat isär stolen, slipat och grundat samt hunnit med ett lager vit färg. Jag är inte så nöjd med resultatet tyvärr.

Den ser alldeles kornig ut på ytan så jag misstänker att det fina slipdammet vägrat att släppa från ytan. Det blir till att finputsa en gång till.

Jag skulle så gärna vilja få den färdig snart men med tålamod och inget hastande så blir slutresultatet bättre.

Jag har svårt att bli nöjd när jag gör saker åt andra. Tror aldrig att det blir tillräckligt bra.

Har i alla fall fattat ett beslut.

Stolen skall bli vit och det kommer att finnas ett alfabet, några ord och en gäng ballonger i decoupageteknik. Jag föreställer mig att det blir lite annorlunda och småläckert.

Stolen skall ju helst smälta in i miljön och jag vet att familjen som äger den har nytapetserat och piffat, med nytt fint vitt bord och svarta stolar.

En barnstol skall ju också gå att torka av utan att färgen följer med så hela stolen kommer att bli klarlackad innan leverans.


Här står barnstolen på köksspisen för tillfället. Skall snart flyttas in i arbetsrummet för ytterligare en slipomgång.


 


Bokstäverna är inte proffsiga men desto mer personliga. Har försnillat mina fina mallar som följt mig i flera år. Mycket irriterande. Men med lite fantasi och en omgång tapetprover kan man komma långt!


 


Resultatet kommer så småningom. 


Det snöar ute just nu. Det börjar bli dax att ta på sig ordentligt och ta en tur med hundarna. 

Samtidigt med hundrastningen tänker jag försöka bryta mig in i mitt förråd där alla hästprylarna är. Hänglåset har frusit nämligen och jag blir superirriterad för jag vill åt några saker som finns där inne. 

Har lite prylar som skall säljas eftersom det förmodligen inte kommer att vimla av hästar här framöver. Inte som är våra egna i alla fall - förutom Lisen förstås.

Några sadlar, täcken, schabrak och annat för mig oanvändbart. Det är smart att spara vissa saker men inte allt.

Har tex ett par boots, till småfotade hästindivider, som bara står där i sin kartong, hur idiotiskt som helst. Skulle Lisen behöva boots så får jag ändå köpa storleken större.


Ha nu en fortsatt bra dag! Det skall jag






 
 
Ingen bild

KM

12 februari 2013 15:20

...du glömde W.... :) KM

Helene

12 februari 2013 22:11

Du är då en jädrans petimeter....det var faktiskt meningen att W inte skulle vara med! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helene - 31 januari 2019 14:09

Nu är jag på plats och tänker faktiskt försöka ge mig på att blogga lite oftare.Lusten att skriva är inte borta men jag skriver i helt andra sammanhang nu för tiden.Jag kan berätta att livet inte ser lika dant ut nu som det gjorde 2015 i november.När...

Av Helene - 15 juli 2017 00:25

Sist jag skrev var i april 2015.Det är över 2 år sedan.Den senaste veckan har jag känt ett visst sug att skriva igen så nu blir det snart några nya inlägg.Livet har liksom sprungit ikapp mig och numera är jag pensionär, sittandes i rullstol för det m...

Av Helene - 20 april 2015 19:04

Men oj, jag har visst en blogg som bör tas omhand. Ser ju att en och annan kollar om jag skriver något. Hej på er!   Nu för tiden arbetar jag som lärare. Det var några år sedan. Det är ungefär som att cykla. Inte sjuttan har jag glömt pre...

Av Helene - 30 januari 2015 00:08

Ny hemsida äntligen! Den gamla tog liksom slut av någon anledning. www.kurhomeopati.com heter den. Välkomna in på sidan!   Med risk att hamna i dispyt med något troll så lägger jag ut min fb länk också.https://www.facebook.com/CurenturDjurh...

Av Helene - 16 januari 2015 21:50

Fredag kväll. Kallt i huset. Glömde att ta in ved förut så jag får skylla mig själv.Göteborg fick besök av mig idag igen.Hjälpte min mamma en stund med sjukbesök.Det är jobbigt för henne att åka till sjukhuset varje dag för att hälsa på sin livskamra...

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards