Direktlänk till inlägg 13 juli 2012

Julikavalkad

Av Helene - 13 juli 2012 20:48

 


En ros är en ros är .......


Så skrev jag någon gång förra året eller året innan. Jag älskar blekrosa rosor! Gärna gamla rosensorter och i all synnerhet den där lilla vilda rosa nyponrosen som endast växer där den själv vill. Som den på bilden.


Har spanat på mina nyplanterade klätterrosor idag. Ville försäkra mig om att de tänker blomma i år redan och ja, det tänker dom. Rosa, gammaldax, hurra!


 


Förra årets nykomlingar. Supersöta!

I år verkar det inte bli några kycklingar eftersom ingen höna vill ruvar som det ser ut just nu.


 



Förra året växte blommorna i mina krukor mycket bättre än i år. Förmodligen mer soltimmar eller så är det mer lä nere på torpet.


 


Juli 2010, en av mina favvisar!


 


Vresros juli 2010! vacker eller hur?


     


Bilder från juli 2009, både blommor och köksinredning som den såg ut då.


Idag har jag faktiskt förmånen att känna mig lite bättre. Hostar fortfaran de men är piggare än på länge.

Tog en promenad med doggarna och hittade lite kantareller mitt på vägen. Det brukar finnas kantareller just där varje år men i år var det mer än dubbelt så mycket och dom var stora för en gångs skull.

Givetvis plockade jag med mig det jag kunde. 

Akka tyckte att jag var rena pesten för hon ville ju promenera.

Leo tyckte nog att det var bra för då hann han nosa och hålla koll på mig och han slapp för en gångs skull trippa efter i snabbt tempo något som han inte är så förtjust i. 

I morgon är det bakluckeloppis på bygdegården i Seglora. Dit skall jag. Har plockat ihop lite saker som kanske går att sälja, om inte annat så kan det vara kul att vara där en stund. Välkommen om du vill!


Nu skall jag in i duschen och sen blir det väl lite förberedelse tills i morgon.

Vi hörs



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helene - 31 januari 2019 14:09

Nu är jag på plats och tänker faktiskt försöka ge mig på att blogga lite oftare.Lusten att skriva är inte borta men jag skriver i helt andra sammanhang nu för tiden.Jag kan berätta att livet inte ser lika dant ut nu som det gjorde 2015 i november.När...

Av Helene - 15 juli 2017 00:25

Sist jag skrev var i april 2015.Det är över 2 år sedan.Den senaste veckan har jag känt ett visst sug att skriva igen så nu blir det snart några nya inlägg.Livet har liksom sprungit ikapp mig och numera är jag pensionär, sittandes i rullstol för det m...

Av Helene - 20 april 2015 19:04

Men oj, jag har visst en blogg som bör tas omhand. Ser ju att en och annan kollar om jag skriver något. Hej på er!   Nu för tiden arbetar jag som lärare. Det var några år sedan. Det är ungefär som att cykla. Inte sjuttan har jag glömt pre...

Av Helene - 30 januari 2015 00:08

Ny hemsida äntligen! Den gamla tog liksom slut av någon anledning. www.kurhomeopati.com heter den. Välkomna in på sidan!   Med risk att hamna i dispyt med något troll så lägger jag ut min fb länk också.https://www.facebook.com/CurenturDjurh...

Av Helene - 16 januari 2015 21:50

Fredag kväll. Kallt i huset. Glömde att ta in ved förut så jag får skylla mig själv.Göteborg fick besök av mig idag igen.Hjälpte min mamma en stund med sjukbesök.Det är jobbigt för henne att åka till sjukhuset varje dag för att hälsa på sin livskamra...

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards