Alla inlägg den 1 juli 2012

Av Helene - 1 juli 2012 18:29

Så var det då söndag och sonen har åkt hem.
Han var väldigt förkyld och hade ont i huvudet. Kanske inte så kul att sitt på ett tåg i tre timmar då.

Tyvärr verkar det som att jag också dragit på mig åtminstone huvudvärken. Har sällan ont i huvudet så det är nog något på G tyvärr. Fryser och vill sova, men det är lite för tidigt än.


Kära vännen Ulrika kom hit med en nybakad hästskokaka idag. Hennes granne hade bakat den åt henne men dom äter inte så mycket sådant i hennes familj så jag fick den. Mycket god! Med annanas i.


Om en stund kommer en annan bekant hit. Det är Lotta som jag inte sett på år och dag.
Hon behöver fylla på sitt pillerförråd säger hon.

Dom där pillren du har gett mig till katten behöver jag fler av, sa hon idag när hon ringde.

"Kanske kan jag använda dom till hunden också, som har variga sår efter fästingbett." 

Nu är det ju inte fullt så enkelt med homeopatiska preparat. Får väl se vad hunden har för variga sår först innan jag delar ut mina läkemedel.

Det skall i alla fall bli kul att träffa henne och höra hur familjen och hon har det nu för tiden.


Idag upptäckte Björn och jag att en höna har blivit bortrövad och säkerligen uppäten, inne i hönsgården! Bara fjädrarna kvar. Inbrottet skedde nog på de tidiga morgontimmarna och vi upptäckte det först när jag skulle ge dom mat. Räv eller grävling, vad vet jag!

Det blev till att lägga fler stenar runt hönsnätet och säkra deras dörr så ingen kan ta sig in nattetid i alla fall.

Det är allt lite sorgligt när de blir uppätna av vilda djur även om jag gillar skogens innevånare.

Det är ju liksom mitt ansvar att ta hand om mina egna husdjur och säkra deras tillvaro. Nu har jag inte lyckats med det.

Känner mig ledsen för detta även omdet "bara" är en höna.


Vi hörs

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards