Alla inlägg den 9 december 2013

Av Helene - 9 december 2013 23:00

Med viss oregelbundenhet har jag lust att blogga lite.

Idag har min inneboende fyllt 40 och han firades i vederbörlig ordning hos grannen.

Det var en liten oväntad fest men väldigt mysigt och det allra roligaste var nog att han blev så himla överraskad och väldigt rörd.

Långt hemifrån som han är......visserligen på väg hem om en vecka men ändå.

Nu har jag alltså provat på att hyra ut ett rum under hösten och det har fungerat bra.

Har nog fått världens mest osynliga hyresgäst även om han kommer hem varje kväll efter jobbet.

Lagar sin mat, duschar och säger godnatt :)

Inte så konstigt att han lägger sig tidigt, han går upp kl. 04.00, hämtar grannen lite innan 5 och jobbar sedan hela dagen utomhus i alla väder.

Glad för uppvaktningen var han i alla fall!


Idag har min bil blivit justerad. Bromsbackar bytta och vips kändes det helt annorlunda att köra på våra hala vägar. Att färdas utan broms är ingen höjdare alls kan jag säga.

Trodde från början att problemet var ett helt annat men det visade sig att även bromsar kan låta katastrofalt illa när dom är utslitna.

Jag fattade redan igår att det var bromsarna som krånglade men idag när jag skulle till jobbet hade dom sagt upp sig helt.....hur bra var det?!


Under dagen har det kommit både snö och regn och just nu är det 1 minusgrad. Alltid lika trist med hästarnas vatten.

Nu får jag bära vatten till dom två gånger om dagen.

Lite svårt att gå ner för den lilla backen till hagen för där är det is och jag är livrädd för att ramla och slå mig.

Går som en halvpigg hundraåring. Det blir till att skaffa mig halkskydd igen.

Har slitit ut mina gamla och när jag hade dom var jag väldigt trygg på hal mark.

Detta får bli morgondagens investering.

Snart blir det till att skutta i säng med en bra bok en stund tills ögonen åker igen.

I morgon blir det julbord på jobbet....måste jobba först förstås och sedan blir det julbord och sedan lite mer jobb sen får vi gå hem. Hoppas att det blir en givande dag.

Sov gott alla därute



Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards