Direktlänk till inlägg 9 november 2012

Besökare och TV

Av Helene - 9 november 2012 23:16

Gjorde en snabbkoll på hur många som trillar in på min blogg. Antalet ökar och det är ju trevligt, frågan är bara vilka som läser den. Jag vet att några av mina vänner tittar in då och då men det kan ju inte vara bara dom eftersom antalet ökar. Jag skulle så gärna vilja ha lite feedback och en och annan kommentar. Det är faktiskt rätt kul. Har en "vän" som jag aldrig träffat IRL men han kommenterar mest av alla. 
Ibland går det någon månad eller två men så dyker han upp igen. 


Kom från jobbet för en stund sen. Är lite sliten och ville se på TV en stund. Inte ett enda program som passar mig. Ok, jag har bara basutbudet här i skogen men ändå. 

Hade varit trevligt med en bra film, vad det nu vill säga. Det jag gillar kan ju inte vara allas önskan även om jag tycker det just nu.

En konstig film på ettan, inget på tvåan, fyra körde med Modern family och sexan erbjöd filmen Tom i bollen. Lätt att hålla sig för skratt.

Orkar inte engagera mig i kunskapskanalen i kväll. Annars brukar jag slå över till den när det är torka på de andra kanalerna. Just nu vet jag väldigt mycket om allting omöjligt som man kan se där. Många bra och intressanta program måste jag ändå säga att dom erbjuder.


Kanske tröttheten slår över till sovstadiet fortare än jag anar och då har jag ju min goa säng att krypa ner i.

Jag som aldrig har  kunnat tänka mig att ha TV i sovrummet funderar på om det ändå inte skulle vara rätt mysigt.

En liten TV på väggen eller så. Nä, först måste jag fixa mig en plattis i vardagsrummet. Jag avskyr det klumpiga spektaklet som fyller halva rummet. Ful som stryk. Har aldrig tyckt om TV-apparaten som inredningspryl. Tycker att det är det fulaste som finns i ett hem.

Gillar inte plattisar heller men dom tar i alla fall inte så fruktansvärt stor plats.


Nä, nu får jag allt samla ihop mig. Börja kl. 07.00 i morgon. Hur kul är det?


Kram på er därute!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helene - 31 januari 2019 14:09

Nu är jag på plats och tänker faktiskt försöka ge mig på att blogga lite oftare.Lusten att skriva är inte borta men jag skriver i helt andra sammanhang nu för tiden.Jag kan berätta att livet inte ser lika dant ut nu som det gjorde 2015 i november.När...

Av Helene - 15 juli 2017 00:25

Sist jag skrev var i april 2015.Det är över 2 år sedan.Den senaste veckan har jag känt ett visst sug att skriva igen så nu blir det snart några nya inlägg.Livet har liksom sprungit ikapp mig och numera är jag pensionär, sittandes i rullstol för det m...

Av Helene - 20 april 2015 19:04

Men oj, jag har visst en blogg som bör tas omhand. Ser ju att en och annan kollar om jag skriver något. Hej på er!   Nu för tiden arbetar jag som lärare. Det var några år sedan. Det är ungefär som att cykla. Inte sjuttan har jag glömt pre...

Av Helene - 30 januari 2015 00:08

Ny hemsida äntligen! Den gamla tog liksom slut av någon anledning. www.kurhomeopati.com heter den. Välkomna in på sidan!   Med risk att hamna i dispyt med något troll så lägger jag ut min fb länk också.https://www.facebook.com/CurenturDjurh...

Av Helene - 16 januari 2015 21:50

Fredag kväll. Kallt i huset. Glömde att ta in ved förut så jag får skylla mig själv.Göteborg fick besök av mig idag igen.Hjälpte min mamma en stund med sjukbesök.Det är jobbigt för henne att åka till sjukhuset varje dag för att hälsa på sin livskamra...

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards